2024.03.29., péntek - AgusztaZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Jövő tavaszra két épület is elkészülhet

2017. október 29. vasárnap, 09:26
Szerző és fotó: Antal Lívia
A zalaegerszegi járműipari tesztpálya az ékes bizonyítéka annak, hogy Magyarország nem egy „összeszerelő üzem – hangsúlyozta az emberi erőforrások minisztere a több mint 40 milliárd forintos beruházással épülő tesztpálya első épületeinek induló alapozásán.

Balog Zoltán kifejtette, hogy az autóipar hazánk húzóágazata, ekképpen ami tudásban, kutatásban, fejlesztésben köré épül, azt saját erőből kell megcsinálni és működtetni. A tesztpálya helyi jelentőségén túl egy olyan szintlépést jelent a magyar gazdaságban, a magyar iparfejlesztésben, ami eddig nem volt. Mindehhez a magyar felsőoktatás „gazdaságbarát programjai", szakirányú képzései is illeszkednek, ami éppen ezért köti össze a Nemzetgazdasági Minisztériumot az Emberi Erőforrások Minisztériumával (EMMI), emelte ki.

Vigh László, Balog Zoltán, Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg polgármestere és dr. Palkovics László

Dr. Palkovics László, az EMMI oktatási államtitkára, a tesztpálya kormánybiztosa ehhez azt fűzte hozzá, hogy ma éppen két nagyobb, együttesen több mint 3 milliárd forintos forrást felhasználó oktatási, kutatás-fejlesztési projekt nyitórendezvényét tartották a BGE zalaegerszegi gazdálkodási karán. A több egyetemet érintő projektek közvetlenül kapcsolódnak a járműipari tesztpályához, és ezzel nemcsak az infrastruktúrát, hanem a szakmai tudományos környezetet is fejlesztik olyan mérnökök, kutatók és más szakemberek képzésével, akik a próbapálya működtetése mellett, az azt igénybevevő vállalatok szükségleteit is kiszolgálják.

A zalaegerszegi tesztpályát három év alatt kívánják felépíteni, melynek első ütemével jövő tavaszra szeretnének elkészülni, mondta el Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a pálya miniszteri biztosa. A sajtóbejárás okán jelezte, most kezdődött el az első épület, egy 2000 négyzetméteres technikai épület alapozása, melynek építését a kivitelező ZÁÉV Zrt. március végére fejezi be. A szomszédságában ugyancsak tavaszra épülhet meg egy 2200 négyzetméteres, Z-épületnek nevezett fogadóépületet. A járművek teszteléséhez elkészült már egy 300 méter átmérőjű körpálya 80 centiméter mély kavicsággyal, alatta szőtt geotextíliával. Ezt több mint tíz centiméteres aszfaltréteggel borították, és még további két hasonló réteggel. A dinamikus pályán egyszerre 12 áruval megrakott kamiont tudnak tesztelni különféle közlekedési helyzetekben – ismertette Vigh László.

A dinamikus pálya már elkészült.

Az nap a BGE két projektnyitó rendezvénynek adott helyet. Az egyik a jövőben meghatározó járműtechnológiák tesztelési folyamatainak kutatása és a Zalaegerszegen épülő járműipari tesztpálya műszaki támogatását szolgálja, melyben a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Pannon Egyetem, valamint a Széchenyi István Egyetem vesz részt. A másik uniós program a tehetséggondozás és kutatói utánpótlás fejlesztése autonóm jármű irányítási technológiák területén. Ebben BME, az ELTE, valamint a Széchenyi István Egyetem fogott össze.

Az egyetemek képviselői is részt vettek a sajtóbejáráson és annak a véleményüknek adtak hangot, hogy a zalaegerszegi tesztpálya megtestesíti az ipar 4.0-ával fémjelzett ipari forradalmat, amelyhez olyan tananyagot kell összeállítani, ami eddig nem volt. A tesztpályához kapcsolódó felsőoktatás a hazai mellett olyan nemzetközi szintű együttműködéseket is eredményez egyetemek között, ami hazánk javára fordítja meg az „agyelszívást”.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK