2017.11.17., péntek - Hortenzia,GergőZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Saját csapattal a motorsportban

2017. június 13. kedd, 14:51
Szerző és fotó: Antal Lívia
A trendépítés új szakaszába lépett a zalaegerszegi Mould Tech Kft. A cég a Mobil Járműipari és Logisztikai Szakkiállításon mutatta be az idén létrehozott Vepp Racing Teamjének kamionját, amellyel beszállt a hazai és nemzetközi motorversenyzés világába. A tervekről, a célokról Molnár Gábor ügyvezető igazgatótól érdeklődtünk.

– Autóipari beszállítóként szerszámtervezéssel és -gyártással foglalkozunk, ebből adódóan gondoltuk azt, hogy nyitunk a kutatás-fejlesztés irányába, mégpedig a motorsportban való részvétellel. A célunk az, hogy a versenyeken keletkezett adatokat, kutatási eredményeket egyetemekkel együtt értékeljük ki annak érdekében, hogy ezekből idővel fejlesztéseket valósíthassunk meg. Mindezen szándékunk cégünk trendépítését, saját identitásának kialakítását szolgálja, amellyel új piaci szegmenseket kívánunk elérni.

Újragondolja a kutatás-fejlesztést a Mould Tech

– A Mould Tech a mérnökhallgatók által fejlesztett elektromos formula autó fejlesztésébe is beszállt, most pedig saját istállóval jelenik meg a motorsportban.

– Idén az infrastrukturális háttér megteremtésével hoztuk létre Vepp Racing elnevezéssel csapatunkat, amelynek vezetését egy a kutatás-fejlesztésben gyakorlott mérnökszakemberre bíztuk. A versenyző tekintetében választásunk Molnár Gergőre esett, aki megnyerte a tavalyi hétfordulós Magyar Kupa 600 Open-t Honda CBR 600 RR motorja nyergében. A versenyzésbe az adatelemzés tekintetében a duális mérnökhallgatókat is be kívánjuk vonni. A motorsportban való részvétel így áll össze a kutatás-fejlesztéssel, a tehetséggondozással és a pályaorientációval. Cégünk elkötelezett a szakképzés és a műszaki felsőoktatás támogatásában, Egyed Péter tulajdonostársam éppen ezért vállalta fel a Zalaegerszegi Duális Képzőközpont vezetését. Ezáltal biztosított a technikusi, a Pannon Egyetemmel együttműködve pedig a duális mérnökképzés, amely megadja számunkra a humán hátteret. A kitűzött irányokkal valójában felvázoltunk egy jövőképet, egy új piaci modellt cégünk számára, amit el szeretnénk érni.

– Milyen szerepet játszhat ebben a már épülő járműipari tesztpálya?

– Zalaegerszegi cégként élni kívánunk a járműipari tesztpálya adta lehetőségekkel, ahol jobbára kisebb motorokat és futóműalkatrészeket szeretnénk tesztelni. Kutatás-fejlesztési tevékenységünket erősítheti a motorsport, mivel a versenyzés során kinyert kutatási eredményeket integrálni tudjuk a közútra.

Előtérben Molnár Gábor ügyvezető és Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter

– Meglévő tevékenységeik fejlesztését is tervezik?

– Folyamatban van egy cég megszerzése akvizícióval, továbbá építünk egy új csarnokot, ami ha idén nem, de jövőre biztosan elkészül. Új technológiák tekintetében a fém alkatrészek 3D nyomtatását vezetjük be, amit a szerszámgyártásban is alkalmazhatunk. Reményeink szerint ehhez jövőre tudunk vásárolni egy olyan gépet, ami Európában is még ritkaság.

A negyedik ipari forradalom napjait éljük. Az ipar 4.0 a gyártási folyamatok teljes digitalizációjára irányul. Ez egyben azt jelenti, hogy az automatizálás felé kell elmozdulnunk, kiváltva ezzel az éjszakai és hétvégi műszakot. Hosszú távon nem az a cél, hogy a humánerőforrás exponenciálisan nőjön, hanem a termelés hatékonyabbá tétele. A létszám minimálisan persze bővül, ugyanakkor a kibocsátásnak, az értékesítésnek és az éves árbevételnek jóval nagyobb dinamikával kell növekednie. Éppen ezért fektetünk abba, hogy mind a programozás, a tervezés, mind pedig a gépek terén a lehető legmodernebb eszközökkel dolgozzunk. Ma már elmondhatjuk, hogy vevői körünk nagy része Tier1-es cég, vagyis elsőlépcsős beszállító. Ők már nem egy-egy alkatrészt, hanem komplett műszerfalat, vagy futóművet szállítanak.   

– Zalaegerszegen indul az 5G mobilhálózat hazai fejlesztése. Mit hozhat ez a Mould Tech számára?

– Az 5G technológia irgalmatlan mennyiségű adat átvitelét engedi. Az úgynevezett big data kezelése során ki tudjuk számolni egy gép optimális működését, ami a hatékonyságot szolgálja. A versenyképesség terén lépést kell tartanunk Nyugat-Európával, mert ha ez nem így történik, nem tudunk fedezetet teremteni a bérekre. Az ollót tehát nem nyitni kell, hanem összezárni.

– Beszéljünk egy kicsit Gergőről! Mi az elvárásuk vele szemben?

– Gergő kiemelkedően tehetséges fiatal motorversenyző, most érettségizik a Kölcsey gimnáziumban. Bízunk abban, hogy felvételt nyer a Pannon Egyetem mechatronikai képzésére, mert leendő mérnökként, illetőleg motorversenyzőként is számítunk tapasztalataira. A Vepp Racing létrehozásával a technikai sport, az innováció, a kutatás- és termékfejlesztés magját kívánjuk elültetni Zalaegerszegen. Ezt a tevékenységet nem öncélúan, hanem kőkemény professzionalitással kívánjuk végezni.

Az első nagy nemzetközi megmérettetés a németországi Yamaha R6 Kupa, amelyhez összeállítottuk a kamiont, biztosítva a homogén környezetet Gergő és a csapat számára. Ez egy pilot projekt, kizárólag csak befektetés. Haszna ugyanakkor abban rejlik, hogy a Mould Tech név megjelenik Németországban, cégünk szerszám-, alkatrésztervező és megmunkáló mérnöki vállalatként ismertté válhat – hangsúlyozta Molnár Gábor.

A németországi Yamaha Motor idén immár 40. alkalommal rendezi meg a 8 fordulós Yamaha R6 Kupát, amelynek belga futamán ül először motorra Molnár Gergő.

– Nagyon örülök annak, hogy a Vepp Racing színeiben indulhatok ezen a kupán – fűzte hozzá Gergő. – Köszönöm, hogy ehhez biztosítják a feltételeket a nevezési díj finanszírozásával, ami tartalmazza a Yamaha által adott motort, alkatrészeket, gumikat és a ruházatot. A németországi futamoktól függően a magyar OB viadalain is részt kívánok venni az idén.

– Hatalmas szerencsének tartom, hogy Gáborékkal kapcsolatba kerülhettünk; ebben az ő motoros előélete is közrejátszhatott – mondta Molnár Balázs, Gergő édesapja, aki maga is motorozik. Fiam motorversenyzői karrierjét eddig magam igyekeztem finanszírozni, éppen ezért jelent nagy előrelépést, hogy a Mould Tech révén egy ilyen komoly csapat állt mellé. Egyelőre hároméves ciklusban gondolkodunk, amelynek fő csapásiránya a Yamaha R6 Cup sorozaton való minél eredményesebb részvétel. Ez jó beugrót hozhat a motorsport nemzetközi vérkeringésébe.

(Motoros fotók: Vepp Racing)

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL
CÍMKÉK