Vezető hírek
A dinamikus pálya épül meg elsőként
Ahol most állunk, az a tesztpálya észak-nyugati csücske – mondta Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos, hozzátéve azt, hogy a teljes beruházás 250 hektáron valósul meg. A jelenleg érintett területen a régészeti feltárások már befejeződtek, így megkezdődhetett a humuszréteg, vagyis a termőtalaj eltávolítása 20-40 centiméteres mélységben. Az építkezés első ütemében a 300 méter átmérőjű dinamikus pályát alakítják ki elsőként.
Az első ütemmel elindult a járműipari tesztpálya kivitelezése
A dinamikus pálya személyautók, teherautók és buszok tesztelésére egyaránt alkalmas lesz – folytatta dr. Háry András, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető igazgatója. A járművekkel egyebek mellett kanyarodást, sávváltásokat szimulálnak majd, a teherautókkal például kitámasztott kerekes tesztet, szimulálva az oldalra billenést. A tesztpálya önvezető gépkocsik tesztelésére is alkalmas lesz. Például ha 15 jármű halad konvojban, mi történik kanyarodáskor, ha a második autó hirtelen lefékez.
Jelezte, hogy a piaci igényeknek megfelelve döntöttek arról, hogy a kivitelezést a dinamikus pálya építésével kezdik meg. A simaság mellett fontos elvárás a nagy teherbírás, ami 70-80 centiméteres bazaltágynak lesz köszönhető, szemben az autópályákkal, melyek alatt csak 30-40 centiméter vastagságú réteg van. Rendkívüli előnye maga a mérete, ugyanis 300 méteres átmérőjével egyedülállónak számít Európában.
Az egy évvel ezelőtti bejelentés óta hatalmas előkészítő munka zajlott annak érdekében, hogy idén a május 19-i alapkőletételt követően megkezdődhessen az építkezés. Erről már Bali Zoltán önkormányzati képviselő, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. felügyelőbizottsági tagja beszélt. Ezen időszak alatt történt meg egyebek mellett a területek használatba vétele, művelési ágból kivonása, a közbeszerzési eljárások lefolytatása az állami, az önkormányzati szervek és a Próbapálya Kft. szoros együttműködésében. Jelezte, hogy Zalaegerszeg önkormányzata bruttó hárommilliárd forintos infrastrukturális és közúti fejlesztést hajt végre a tesztpálya körül, ezzel is segítve a beruházást.
A projekt első üteme a járműdinamikai modulokkal (dinamikai- és fékfelületek, kezelhetőségi pálya), illetve az önvezető autók tesztzónáinak és az épületeknek egy részével várhatóan a jövő év közepéig fejeződik be. A projekt 2020-ig tartó második ütemében készül el majd az egyik legérdekesebb elem, a 4,5 kilométeres oválpálya is, valamint egy másik különlegesség, az önvezető autók tesztelésére szánt városi környezet házakkal, utakkal, kereszteződésekkel, fákkal. Egy műváros épül fel, ami még filmes díszlet is lehet.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Busz helyett biciklivel! Eltűnt, majd megkerült a kerékpárAszfaltozás miatt lezárják a Budai Nagy Antal utcai parkolót ZalaegerszegenLess Nándor-díjas földrajztehetségIvóvíz-és szennyvíz-rekonstrukció a Hoffhalter Rudolf utcábanBejelentette polgármester-jelöltjét a Tiéd a Város EgyesületFejlesztések a Platán sor és Arany János utca közöttSegítség a balesetet szenvedett családanyánakÚtépítés pénteken a zalaegerszegi Mészáros Lázár utcábanDiákközgyűlés konkrét javaslatokkalCivil jelölteket támogat a Tiéd a Város Egyesület -
rovatunk hírei
Uniós jogok és tudnivalók utazóknak!Felejthetetlen hétvégi program az egész családnak!Hová tűnt május 1. szellemisége?Élő internetes közvetítés az egerszegi Kamarák HázábólAz új Európai Bizottság (x)A pergamen nem kutyabőr2014.09.19. POP UPvideoGyenesdiás gyorsan gyarapodikTermészettudományos oktatás eszközrendszerének és módszertanának fejlesztése a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban TÁMOP-3.1.3.-11/2-2012-0023 top 10
Egy korszak lezárult az Eötvös-iskolábanElkészült az új Hattyú bisztróSzabó T. Anna versekről, csendrőlNőművészet, vagy feminizmus?A kis Annie-val zárul a színházi évad ZalaegerszegenMegjelent D. Bencze Erzsébet új köteteKeresztury Dezső emlékév színes programokkalCziffra Fesztivál ZalaegerszegenSzamizdat kultúra a Kádár-korszakbanA költészet napjára készülnek a Hevesi-színházban