Vezető hírek
Fékezés nyolcféle útburkolaton
Elkészült a zalaegerszegi tesztpálya fékfelülete
Vigh László országgyűlési képviselő, a tesztpálya miniszteri biztosa a sajtóbejáráson elmondta, a 750 méteres gyorsító szakasz után nyolc, egyenként 200 méteres fékezősávot építettek ki. Ezek útburkolata szintén nyolcféle, a sakktáblafelülettől kezdve az aszfalton át a csiszolt bazalt lapokig, amelyek mindegyike vizezhető. A váltakozó tapadású, érdes, sima, vagy jeges útfelületű burkolatokon a személygépkocsik és teherautók fékrendszereit, illetve fékezés közbeni viselkedésüket tesztelhetik a fejlesztők.
Felidézte, hogy az elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas tesztpálya építése három éve kezdődött el 260 hektáros területen 45 milliárd forint állami beruházás keretében. Azóta elkészült a 2000 négyzetméteres fogadóépület konferenciatermekkel és irodákkal, valamint 16 személyautó és 6 teherjármű számára műhelyet biztosító technikai épület.
Tavaly óta üzemel már a 2000 méteres kezelhetőségi pálya, ami a menetstabilizáló-, a fék- és a kormányrendszerek, valamint a sávtartó funkciók vizsgálatát teszi lehetővé. Használatban van az 1000 méteres ráfutóval ellátott 300 méter átmérőjű dinamikus felület is, amelyen a konvojban haladó járművek viselkedését lehet elemezni. Alkalmas a jávorszarvas-teszt (kitérő manőver) elvégzésére és értékelésére is. Ugyancsak elkészült már az 1500 méteres, kétszer kétsávos autópálya-szakasz. Kiépítették az 5G bázisállomást is, ami egy teszt során a hálózatba kapcsolt önvezető autók egymással való kommunikálását irányítja.
Vigh László a hátralévő munkálatokról elmondta, hogy a városi környezetet biztosító Smart City területének első 5 hektárja elkészült, további 13 hektár pedig most is épül.Itt belvárosra és kertvárosra jellemző utcaképet alakítanak ki, alacsonyabb és magasabb épületekkel, továbbá hidakkal és kereszteződésekkel. Építenek egy kisebb kezelhetőségi pályát is, és útkapcsolatokat valamennyi pályaelem között. A tesztpálya jelenleg 65-70 százalékos készültségi fokon áll. A tervezett befejezési határidő 2021 vége. Hozzátette: a tesztpálya építése soha nem fejeződik be, mert a 260 hektáros terület lehetőséget ad arra, hogy újabb tesztelemeket létesítsenek az autógyártók és járműfejlesztők igénye alapján. A koronavírus-járvány miatt leálltak a tesztek, de a konstruktőrök mostanra visszatértek a zalaegerszegi próbapályára.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Hétfőn reggel két helyszínen is felújítás kezdődik ZalaegerszegenPrószasütő csapatok jelentkezését várják a XXVIII. PrószafesztiválraTakarékosság - Kiszámíthatóság éves távlatokbanMegállapodás a ZalaZONE és a Modenai Egyetem Ferrari Tanszéke közöttMegújul a Várkör utca egy szakaszaA 76-os főútra dőlt egy fa a csácsi arborétum közelébenBusz helyett biciklivel! Eltűnt, majd megkerült a kerékpárAszfaltozás miatt lezárják a Budai Nagy Antal utcai parkolót ZalaegerszegenLess Nándor-díjas földrajztehetségIvóvíz-és szennyvíz-rekonstrukció a Hoffhalter Rudolf utcában -
rovatunk hírei
Uniós jogok és tudnivalók utazóknak!Felejthetetlen hétvégi program az egész családnak!Hová tűnt május 1. szellemisége?Élő internetes közvetítés az egerszegi Kamarák HázábólAz új Európai Bizottság (x)A pergamen nem kutyabőr2014.09.19. POP UPvideoGyenesdiás gyorsan gyarapodikTermészettudományos oktatás eszközrendszerének és módszertanának fejlesztése a Kölcsey Ferenc Gimnáziumban TÁMOP-3.1.3.-11/2-2012-0023 top 10
Retro majális a zalaegerszegi AlsóerdőnAnya csak egy van; várostörténeti sétát szervezett a Tourinform irodaSzomoru Miklós előadása a Zöld Könyvtári Esték sorozat keretébenÚj szemlélet a 25 éves Bogáncs ÁllatmenhelynélPrószasütő csapatok jelentkezését várják a XXVIII. PrószafesztiválraHétfőn reggel két helyszínen is felújítás kezdődik ZalaegerszegenTakarékosság - Kiszámíthatóság éves távlatokbanKisfaludi Szent Imre szobra a hónap műtárgyaNyitott porták, nyitott emberekMindig is nagycsaládot tervezett