2024.04.25., csütörtök - MárkZalaegerszeg időjárása

2022-03-05.
 Helyszín: Vinye
 Ár: 1500Ft/felnőtt; 800 Ft/gyerek
 Találkozó helye: Vinye vasúti megállóhely melletti parkoló GPS: 47.360008, 17.822423
 Találkozó ideje: 10:40
 Időtartam: 6-7 óra
 Táv: 12 km
Szeretettel várunk minden természetjárót márciusi "barlangolós" geotúra-sorozatunk alkalmaira! A nyitó túrára március 5-én (szombat) 10 órakor kerül sor a barlangok völgye néven is emlegetett Alsó-Cuha-szurdokban.

Barlangoljunk! – március a barlangok hónapja
A kampány célja hazánk különleges barlangjainak bemutatása, népszerűsítése. A hónap során az érintett nemzeti park igazgatóságok különleges barlangi programokkal és jelentős kedvezményekkel várják a látogatókat.

Barlangolós geotúra-sorozatunk olyan útvonalakon halad, melyekre kevésbé ismert látogatható barlangokat is felfűzünk, és kiemelten foglalkozunk bemutatásukkal és védelmük fontosságával.
Ez alkalommal nem a Cuha-szurdok sokak által jól ismert szakaszát vesszük célba. Rácsodálkozhatunk, hogy a patak további szakasza is lebilincselően izgalmas látnivalókat tartogat...
Miután bejártuk az ismert részhez tartozó Kőpince-barlangot és a hasonló nevet viselő forrásokat - immár hamisítatlan "bakonyi hangulatban" léphetünk be a Cuha alsó folyásának tündérszép világába!
Kezdetben szelíden szélesre tárja kapuját a völgy, akár az alföldön járnánk. Aztán hirtelen összezárnak mellettünk és felettünk a hófehér sziklaóriások, mélyebb lesz a mélység, magasabb a magasság, gigantikus mederbe zuhant kőtömbök riasztják az áthaladót, aki egy szempillantás alatt eltörpül ebben a vadregényes világban. A meredek oldalakban feketén ásító barlangok némelyikéhez bizony kapaszkodni kell, de megéri a fáradságot.

A Zsivány-barlang megdöbbentő méretével, a Remete-barlang kacskaringós, mindkét végén nyitott járatával ejti rabul a barlangok régi és leendő rajongóit.
Barlangra fel! Ez alkalommal nem kell csúszni-mászni, talpon maradhatunk a számos ritka látnivalót rejtő barlangi terekben!
Fedezzük fel együtt a barlangok sokszínű, különleges világát gyönyörű helyszíneken!