2025.09.03., szerda - HildaZalaegerszeg időjárása

Rövidhírek

Ne váljon pénzügyi csalás áldozatává!

2022. április 02. szombat, 16:29
Hirdetés
Címkék:
Az elmúlt hónapokban sajnálatos módon megszaporodtak a banki ügyfelekkel szembeni adathalász kísérletek. A csalók többféle új eszközt alkalmaznak, amelyek célja mindig az ügyfelek bankszámla- és bankkártya-adatainak, azonosítóinak megszerzése, s így pénzük ellopása.

Az egyik módszer, hogy valamelyik bank hivatalosnak tűnő telefonszámáról keresik meg az ügyfeleket. A megkeresés ürügyeként a bank vagy az Magyar Nemzeti Bank (MNB) nevében jóváhagyandó internetes vásárlásával kapcsolatos intézkedést, kártyaletiltás, az ügyfél által indított banki művelet elutasítását említik, veszélyhelyzetet jelezve és – az ügyfélre nyomást helyezve – azonnali döntését kérik. A helyzet megoldásához az ügyfél bankszámla- vagy kártyaadatait, internetes belépési kódjait kérik el. Ha kiderül, hogy a hívott fél nem az adott bank ügyfele, jelzik, hogy hitelintézetük annak a pénzügyi intézménynek a megbízásából is eljár.
Továbbá előfordul, hogy a telefonos vagy e-mailen jelentkező csalók az ügyfél mobiltelefonjára vagy számítógépére távoli elérést (pl. AnyDesk) biztosító, állítólagos „banki alkalmazást”, illetve ismeretlen eredetű vírusirtó programokat, telepítenének. Ezek szintén a bizalmas banki azonosítókat – és más, a bűnözők számára értékes információkat – fürkésznék ki. A hitelintézetek a valóságban azonban sohasem igénylik ilyen programok telepítését.

Fontos szem előtt tartani, hogy a bankok sohasem kérik el telefonon vagy elektronikus úton ügyfeleik azonosítóit, mivel már rendelkeznek ezekkel, az MNB pedig ilyen jellegű megkereséseket semmilyen formában nem kezdeményez a banki ügyfelek irányába. Ismeretlen telefonos megkeresésnél így érdemes a bankra és a megkeresés céljára vonatkozó kérdéseket feltenni, majd megszakítani a kapcsolatot. Ezután célszerű visszahívni a bankot az ismert ügyfélszolgálati telefonszámon jelezni a történteket immár a valódi banki ügyintézőknek.
A bankszámlaműveleteknél már több éve, az internetes bankkártyás vásárlásoknál pedig 2021. január 1-jétől bevezetett erős (más néven kétfaktoros) ügyfélhitelesítés ugrásszerűen növelte az ügyfelek biztonságát a csalókkal szemben. A banki ügyleteknél ugyanis ennek nyomán nem elegendő önmagában a számla- vagy kártyaazonosítók ismerete, emellett egy további másfajta azonosító (pl. a banktól a mobiltelefonra érkező jelszó vagy az ügyfél ujjlenyomata/szemírisze) is kell az ügylet jóváhagyásához.

Mi a teendő gyanú esetén?
Haladéktalanul értesítse számlavezető szolgáltatóját a hivatalos honlapján található elérhetőségen, ha a gyanú felmerül. Ha utólag merül fel Önben a gyanú, hogy ilyen csalás áldozata lett, és a szolgáltató nevében megtévesztő módon érkezett e-mailre, üzenetre már megadta az azonosítóját, jelszavát, mihamarabb tiltassa le azokat, és kérjen információt pénzügyi intézményétől!

Elérhetőségek:

8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén),
Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!)

E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu,
web: www.penzugyifogyaszto.hu

 

Ügyfélfogadás:


HÉTFŐ: 8:00-14:00  //  SZERDA: 11:00-17:00  //  PÉNTEK: 8:00-14:00

 

Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK

Lokálpatrióta hetilap internetes megjelenése

Kiadja: ZALA-LAP Kiadói Kft.
Felelős kiadó: Borda Menyhért
info@zalamedia.hu

Felelős szerkesztő: Vadas Zsuzsa
pvadas@gmail.com
telefon: (92) 599-354
Szerkesztőség és kiadó: 8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 6. Pf.: 199
Telefon/fax/üzenetrögzítő: (92) 599-353
ISSN 1216-9463 (Nyomtatott)
ISSN 1588-0915 (Online)

A lap újságíró munkatársai:
Antal Lívia
Bánfi Katalin
Pánczél Petra

Megjelenik hetente

Reklámmenedzser: Molnár Lászlóné
(92) 599-353
Hirdetésfelvétel: ZALA-LAP Kiadói Kft.

 

Kiadja: ZALA-LAP Kiadói Kft.
Felelős kiadó: Borda Menyhért
info@zalamedia.hu

ISSN 1418-3943 (Nyomtatott)
ISSN 1588-0869 (Online)