Archivum
Közlekedjünk villanybiciklivel!
Nagypáli, Zalaegerszeg és Szalafő között hamarosan elektromos kerékpárra is pattanhatnak a kétkerekű járművek kedvelői, melyeket a településeken kialakítandó töltő- és kölcsönzőállomásokon lehet majd bérbe venni.
A Göcsej-Hegyhát LEADER Egyesület valamint az őrségi Népi Mesterségek Műhelye Egyesület együttműködésével, az Energia Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. vezetésével megvalósuló projektről augusztus 8-án tartottak információs nyílt napot Nagypáliban, a Megújuló Energiaforrások Innovációs Öko-centrumában.
Rózsás Miklós, a GHLE munkaszervezetének vezetője elmondta, az "Energia két keréken – mobilitás témaút kialakítása Zala megyében" projektben az elektromos kerékpárok és elektromos autók megismertetését, használatának népszerűsítését tűzték ki célul. Zalaegerszeg, Nagypáli és Szalafő között energetikai és turisztikai látványosságokat, nevezetességeket magába foglaló, egységes jel- és táblarendszerrel rendelkező "E-mobilitás" témautat alakítanak ki. A három településen napelemes rendszerű töltőállomást létesítenek, a zalai megyeszékhelyen elektromos autók töltése is lehetséges lesz. A projektben beszereznek 12 hagyományos típusú kerékpárt, amit egy magyar fejlesztésű hajtószerkezettel (Stringbike) alakítanak át elektromos meghajtásúvá. Ezeket a kerékpárokat ki lehet majd kölcsönözni, melyek környezetbarát és gazdaságos működtetését a megújuló energia elektromos hálózatba való töltése biztosítja.
Emellett a zalaegerszegi projektpartnernél kísérleti és promóciós célzattal egy autót is elektromos üzeművé alakítanak át, melyet az érdeklődők is megtekinthetnek majd, megismerve a gépjármű technikai hátterét.
A nyílt napi résztvevőknek már lehetőségük volt erre. Az elektromos kerékpárt és az elektromos autót Nagy György, a Magyar Villanyautó Klub alapító tagja, e-mobilitási szakértő mutatta be. Többek között elmondta, a kerékpár akkumulátora 3-4 óra, maximum 5 óra alatt feltölthető. Egy átlagember, aki 20 kilométer/óra sebességgel közlekedik, egy feltöltéssel 60–70 kilométert tud megtenni, télen is. Az akkumulátor menet közben nem tölt, hiszen a "pedelec" technológiájú kerékpár elektromos és izomerővel hajtott hibrid jármű. Csak a motor erejével nem használható a kerékpár. A motorvezérlés érzékeli, hogy az ember tekeri, vagy nem tekeri a pedálokat. A gép nem veszi el a munkát az embertől, csupán könnyebbé teszi a haladást, ahol ez szükséges, tehát megmarad a kerékpározás élménye.
Magyarországon jelenleg 100–120 elektromos autó van, amit töltőállomásokon illetve szabványos konnektorba csatlakoztatva lehet feltölteni. Nemcsak az üzemanyaga olcsóbb, de szervizköltségei is alacsonyabbak, hiszen a villanymotor miatt sokkal kevesebb a mozgó, kopásra hajlamos alkatrész, ugyanakkor az elektromos járművek 35–40 százalékkal többe kerülnek a hagyományos gépkocsiknál.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
80.000 forintért kellett meghalnia - Nyitott porták, nyitott szívek - Tavaszi portanyitogató a Zala-völgyébenTöbb zalaegerszegi helyszínen ültettek fát a VG Kft. munkatársaiVáltozik a zalaegerszegi helyi autóbusz-közlekedés április 26-tólA Fidesz-KDNP frakció a legfontosabb közgyűlési döntésekrőlTojáskeresés sok csokival a Göcseji FalumúzeumbanZalaegerszeg fejlődött a legdinamikusabban 2014-2024 közöttSzombaton húsvéti piac lesz Zalaegerszegen, sonkakóstolóvalNagypénteken is nyitva lesz a zalaegerszegi VásárcsarnokTöbbször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nincs rá ideje -
rovatunk hírei
Írások szerelemről, szőlőrőlFejezetek Zalaegerszeg évszázadaibólLúdláb a Pontházban, krémes a BáránybanAmiről a sírkertek mesélnekSzulejmán újra meghódítja hazánkat?Szüleink, nagyszüleink iskolájaCsaládi dokumentumokat vár a levéltárNemcsak a diktátor, a rendszer is rosszKözel kerülni a tárgyakhozKonzervatív ízlés, könnyed szórakozás top 10