Archivum
Privatizáció előtt a Bahart Zrt.?
"A Gyurcsány-kormány még 2008-ban hozott kormányhatározatot arról, hogy a Bahart cég mintegy felét a Balaton-parti önkormányzatoknak adja át akkor, ha a települések vállalják a mintegy félmilliárd forintos tőkeemelést, illetve a következő években további másfélmilliárd forintnyi tőkejuttatást hajtanak végre különféle vagyonelemek (stratégiai jelentőségű, közművesített, fejlesztéseken keresztülesett parti ingatlanok) ingyenes átadása keretében." - mondta el a Balaton-parti mólón, augusztus közepén tartott sajtótájékoztatón Hegedűsné Kovács Enikő, a Jobbik Magyarországért Mozgalom országgyűlési képviselője. A politikus kiemelte: az ötéves határidő év végén lejárna, de az Orbán-kormány ismét kitolta pár évvel a céldátumot.
Jobbik sajtótájékoztató Keszthelyen
A Jobbik szerint a jelenlegi kormányhatározatot vissza kell vonni, az előzőt pedig meg kellene semmisíteni. Nem kellene kötelezővé tenni ugyanis a másfélmilliárd forintos tőkejuttatás végrehajtását, az eddig átadott ingatlanokat és pénzt a Bahartnak vissza kellene juttatnia, harmadrészt pedig azt kellene meggátolni, hogy a cég egy harmadik személy, vagy társaság számára esetleg átjátszható legyen. A közfunkciót ellátó szolgáltató cégeket -szerinte- továbbra is állami, vagy önkormányzati kézben kellene tartani. Érezhető, hogy a privatizációt már előkészítették, így a vagyontárgyak pedig idegen befektető kezére juthatnak -húzta alá.
Selmeczy Zsuzsanna, önkormányzati képviselő, a Jobbik Magyarországért Mozgalom Keszthelyi Alapszervezetének elnöke azt emelte ki, hogy Keszthely 12 százalékkal részesedik a fontos közfeladatokat ellátó Bahart részvényekből. A "Balaton fővárosának" 170 millió forintot kellett volna nemrégiben kötelezettség formájában juttatni az MNV Zrt.-nek. Előzetes értékbecslés nélkül egy önkormányzati, tizenhétezer négyzetméteres, stratégiai területet kellett volna átadni a hajózási cégnek, de végül a júniusi képviselő-testületi ülés napirendjéről lekerült az előterjesztés.
Zakó László, a Jobbik országgyűlési képviselője arról tett említést, hogy a MÁV, a BKV és a Volán társaságok esetén a kormány azt igyekszik erősíteni az emberekben, hogy az állam rossz tulajdonos, és nem tudja hatékonyan működtetni a közlekedési vállalatokat. Pedig, ha a cégvezetők tisztességesek, akkor egy állami és egy magántársaság is tud becsületesen, hatékonyan működni. "Egy stabil lábakon álló gazdaságot megteremteni kívánó kormánynak a stratégiai fontosságú ágazatokat: a közlekedést, az energetikát állami kézben kellene tartania, hogy a magyar ember biztonságban érezhesse magát" -jelentette ki.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Másodfokú meteorológiai riasztást adtak ki Zala vármegye területére80.000 forintért kellett meghalnia - Nyitott porták, nyitott szívek - Tavaszi portanyitogató a Zala-völgyébenTöbb zalaegerszegi helyszínen ültettek fát a VG Kft. munkatársaiVáltozik a zalaegerszegi helyi autóbusz-közlekedés április 26-tólA Fidesz-KDNP frakció a legfontosabb közgyűlési döntésekrőlTojáskeresés sok csokival a Göcseji FalumúzeumbanZalaegerszeg fejlődött a legdinamikusabban 2014-2024 közöttSzombaton húsvéti piac lesz Zalaegerszegen, sonkakóstolóvalNagypénteken is nyitva lesz a zalaegerszegi Vásárcsarnok -
rovatunk hírei
top 10
A ballagások napja volt a szerda ZalaegerszegenMásodfokú meteorológiai riasztást adtak ki Zala vármegye területéreRetro majális, kutya majális, azálea virágzás ZalaegerszegenA kígyó és az oroszlán címmel jelent meg Szalai Szimonetta első regényeZrínyi és Arany a magyarérettségi feladatai közöttS.Ö.R. - Shakespeare Összes RövidítveMácsai Pál szubjektív tárlatvezetéseTáncművészet Világnapja - Gálaműsor