Archivum
Dilemma
2010. november 26. péntek, 09:24
Címkék:
A UNIVERSAL PICTURES
bemutatja
Az Imagine Entertainment és a Wild West Picture Show Productions produkciójában
RON HOWARD
filmjét
A DILEMMA
Executive producerek:
Todd Hallowell
Victoria Vaughn
Kim Roth
Producerek:
Brian Gazer
Ron howard
Vince Vaughn
Forgatókönyv:
Allan Loeb
Rendezte:
Ron Howard
RONNY VALENTINE.....................................VINCE VAUGHN
NICK BACKMAN .............................................KEVIN JAMES
GENEVA BACKMAN....................................WINONA RYDER
BETH...................................................JENNIFER CONNELLY
DANA.........................................................QUEEN LATIFAH
ZIP.......................................................CHANNING TATUM
bemutatja
Az Imagine Entertainment és a Wild West Picture Show Productions produkciójában
RON HOWARD
filmjét
A DILEMMA
Executive producerek:
Todd Hallowell
Victoria Vaughn
Kim Roth
Producerek:
Brian Gazer
Ron howard
Vince Vaughn
Forgatókönyv:
Allan Loeb
Rendezte:
Ron Howard
RONNY VALENTINE.....................................VINCE VAUGHN
NICK BACKMAN .............................................KEVIN JAMES
GENEVA BACKMAN....................................WINONA RYDER
BETH...................................................JENNIFER CONNELLY
DANA.........................................................QUEEN LATIFAH
ZIP.......................................................CHANNING TATUM
{slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/1.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/2.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/3.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/4.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/5.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/6.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/8.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/9.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/10.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/1.png{/slimbox} {slimbox album="dilemma"}images/stories/programajanlo/film/dilemma/11.png{/slimbox}
Forgalmazza az UIP-Duna Film
www.uipduna.hu
www.uipduna.hu
Ronny, a megrögzött agglegény (Vince Vaughn) és a házasságára joggal büszke Nick (Kevin James) az egyetem elvégzése óta jóban-rosszban kitartottak egymás mellett. Most közös cégüket, a B&V Engine Designe-t vezetik, és éppen egy álomprojektet dédelgetnek, amivel berobbanhatnak az élvonalba. Ronny barátnőjével, Beth-szel (Jennifer Connelly) és Nick feleségével, Genevával (Winona Ryder) legyőzhetetlen csapatot alkotnak.
Egészen addig rózsásak a kilátások, míg Ronny meg nem látja Genevát egy másik férfi (Channing Tatum) karjaiban, félre nem érthető helyzetben. Ronny szeretné megmenteni legjobb barátja tökéletes házasságát, ezért nekilát, hogy tisztázza a dolgokat, mielőtt elmondaná neki a hírt, amire valószínűleg soha, senki nem számított.
Amatőr nyomozása iszonyatos felfordulást okoz, és Ronny kénytelen szembesülni a ténnyel, hogy Nicknek is megvannak a maga kis titkai. Az idő egyre fogy, és autóügyi tanácsadója, Susan Warner (Queen Latifah) is egyre nyüstöli a cégük jövőjét illetően perdöntő prezentáció miatt – közben Ronny kapcsolata is kezd szétesni –, a férfinek tehát el kell döntenie, hogyan és mikor szembesíti legjobb barátját az igazsággal.
Motor bekap: kezdődik a Dilemma
A Dilemma ötlete egy kellemes este folyamán született. „Az Angyalok és démonok (Angels & Demons) római forgatása alatt elmentünk vacsorázni Briannel (Grazer), és mindenféle lehetetlen szitukról beszélgettünk – meséli Ron Howard rendező. – Az egyik ez volt: mit tennél, ha a legjobb barátod feleségét hűtlenségen kapnád? Hogyan oldanád meg, hogy a lehető legkedvezőbb időben és módon közöld vele a szomorú tényt?”
A felvetett kérdések előbb nevetést, majd élénk beszélgetést váltottak ki a vacsora résztvevői körében. Mire elfogytak a fogások, Grazer elárulta Howardnak, hogy szívesen készítene filmet az ötlet alapján. A rendező arra buzdította régi barátját, hogy mivel a sztori megáll a lábán, bátran csapjon a lovak közé.
Amint hazatért, Grazer elmesélte az ötletet Vince Vaughnnak. A színész/producer azonnal ráharapott a témára, és újabb fordulatokat javasolt a történet számára. „Nagyon megfogott az alapötlet: hogyan mondd el a rossz hírt a legjobb barátodnak anélkül, hogy porig sújtanád, és örökre a haragosoddá tennéd? – meséli Vaughn. – Számomra a sztori nem arról szólt, hogy el kell-e mondani az igazságot vagy sem. Inkább az érdekelt, milyen érzés, amikor valaki ilyen terhet cipel, és folyton azon rágódik, mikor és hogyan hozakodjon elő a rossz hírrel.”
Vaughn több filmjében is bemutatta már a párkapcsolati problémák komikus vonatkozásait. A Bárbarátok (Swingers), a Szakíts, ha bírsz (The Break-Up) vagy a Páros mellékhatás (Couples Retreat) mind arról szóltak, milyen viccesek lehetnek azok a kínos helyzetek, amelyek alighanem bármelyik párral előfordulhatnak. „A humor forrása esetünkben az, hogy tudjuk: hősünk kénytelen lesz elmondani az igazságot; na de hogyan? – magyarázza Vaughn. – Mondani könnyebb, mint megtenni, a dilemma pedig az, miként hozakodhatsz elő a farbával úgy, hogy a legkisebb fájdalmat okozod.”
Bár Grazer még soha nem dolgozott Vaughnnal, mindig is csodálta azt a képességét, hogy a legkínosabb témákat is a rá jellemző humorral tárta a közönség elé. „Vince-ben többek között egy szerethető átlagember is lakozik, aki minden nő és férfi számára szimpatikus – magyarázza a producer. – Akár szakítani készülő pasit alakít, akár férjként és apaként helytállni igyekvő derék polgárt, mindig viccesen szól a minket is kínzó kérdésekről. Vince a komikum magaslatára emeli mindennapi életünket. Nagyon kevés színésszel találkoztam, aki ilyesmire képes.”
Miután Grazer és Vaughn összegyűjtötték ötleteiket, Allan Loebet kérték fel a forgatókönyv megírására. Olyan munkákkal a háta mögött, mint a Tőzsdecápák: a pénz nem alszik (Wall Street: Money Never Sleeps), a Las Vegas ostroma (21) és a Sejtcserés támadás (The Switch), Loeb tökéletesen alkalmasnak tűnt a feladatra.
Amikor Ron Howard megkapta a kész forgatókönyvet, azonnal igent mondott a megrendezésére, különösen annak tudatában, hogy Vince Vaughn lesz a főszereplő. „Nem volt nehéz döntés – mondja Howard. – Allan izgalmas, többdimenziós elbeszélő. Nem műfaji keretek között gondolkodik, hanem a helyzetek dinamikájára koncentrál, és mindig azt a megoldást választja, amivel a legnagyobb hatást gyakorolhatja a nézőre. A hűtlenség természetesen központi téma a sztoriban, de mással is foglalkozunk: mit jelent a bizalom, az igazság, és hogyan közölhetjük szeretteinkkel a legkellemetlenebb tényeket.”
Howard és Vaughn összeültek, hogy megbeszéljék, miként aknázzák ki a forgatókönyv lehetőségeit – vígjátéki és drámai szempontból egyaránt. Örültek, hogy Loeb forgatókönyve reális problémát taglal, amelyet ráadásul sarkít, emiatt a néző kínosan feszenghet, miközben remekül szórakozik.
Howard A dilemmával több mint egy évtized után visszatér a vígjátékokhoz, hiszen az utóbbi időben nagy költségvetésű thrillereket és drámákat rendezett. Bár a nyolcvanas-kilencvenes években bombasikerű komédiákkal szerzett magának hírnevet, a rendező nem műfaj szerint választ, hanem azt a sztorit viszi vászonra, amely igazán érdekli. „Régen feladtam azt az elvemet, hogy műfaj szerint válogassak – magyarázza. – Mindenfajta mozit imádok – kicsi, nagy, vígjáték, dráma, thriller, fantasy, egyre megy, csak izgalmas legyen. A vígjátékok azért persze a kedvenceim, miközben egy dolgot mindenképpen szeretnék elkerülni: hogy olyan filmet csináljak, ahol pontosan tudni lehet, mi lesz a vége.”
Vaughn számára minden film esetében az a fontos, hogy a rendező kihívások elé állítsa. „A forgatókönyv fejlesztése során a barátaim azt mondták: hát ez tisztára olyan, mint egy Ron Howard-vígjáték! – emlékszik vissza a színész. – Örültem, hogy ezzel a filmmel visszatérhet ahhoz a műfajhoz, amely az első sikereket meghozta neki. Az Éjszakai műszak (Nightshift), A nagy csobbanás (Splash), a Selyemgubó (Cocoon) és a Vásott szülők (Parenthood) ma már klasszikus vígjátékok. Egy Ron Howard-film révén erőlködés nélkül jutsz értékes tapasztalatok birtokába. Tisztában van az emberi jellem erényeivel és árnyoldalaival, és a legkényesebb kérdéseket is képes elegánsan és érthetően elővezetni.”
Sakk a dáma ellen: összeáll a színészcsapat
Történetünk kezdetén Ronny Valentine és Nick Brannen úgy érzik, kerek az életük. A B&V Engine Design társtulajdonosai, a kis cég pedig éppen most készül az első bombaüzletre. Ez sok erőfeszítést igényel, különösen Nick részéről, aki a motorok tervezését irányítja.
Nick szerepére az alkotók Kevin Jamest kérték fel, aki az utóbbi években több nagy sikerű vígjátékkal is bizonyította, hogy a komikusok élvonalába tartozik: Nagyfiúk (Grown Ups), A pláza ásza (Paul Bart: Mall Cop), Férj és férj (I Now Pronounce You Chuck & Larry). James nagy örömmel vállalta a munkaalkoholista mérnök karakterének megformálását.
„Folyton stresszel a munkája miatt, ami aztán az emberi kapcsolataira is rányomja a bélyegét – mutatja be a figurát a színész. – Első ránézésre tökéletes házasságban él, de ha kicsit megkapargatjuk a felszínt, rögtön kiderül, nála sem stimmel minden.”
Ami a szerelem terén elért eredményeket illeti, Ronny felnéz Nickre, akinek látszólag boldog a házassága. A javíthatatlan agglegény Ronnyt barátjának végül sikerül meggyőznie, hogy Beth az, akit számára az élet társnak rendelt. Ronny és a szemrevaló konyhafőnök már évek óta randizgatnak, és a férfi most úgy érzi: elérkezett az idő, hogy kapcsolatukat magasabb szintre emeljék. Elvégre Nicknek és Genevának is sikerült, nemdebár?
A rendezővel madarat lehetett volna fogatni, amikor látta, mennyire passzol a két főszereplő habitusa. Bár még soha nem játszottak együtt, Vaughn és James már az első találkozáskor egymásra kattantak. „Ez a két karakter messze nem hiba nélküli ember, de van bennük valami szerethető, és tökéletesen kiegészítik egymást – mondja Howard. – Kevin laza és kedves, Vince-nek pedig be nem áll a szája, és mindent meg akar magyarázni – a nyerő párosítás!”
A mérhetetlenül türelmes Beth szerepére Jennifer Connellyt kérték fel, aki Oscar®-t nyert az Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind) című filmben nyújtott alakításáért. A rendező egyébként Ron Howard volt, a producer pedig Brian Grazer.
„Jennifer nem kimondott komikaalkat, de amikor alaposabban átgondoltuk a forgatókönyvet, rájöttünk, nem is az ő karakterének a dolga, hogy folyton kacajra fakassza a közönséget – magyarázza döntését Howard. – Beth szerepe az, hogy érzékeltesse, mekkora tétek forognak kockán ebben a történetben. Ez a feladat ugyanakkor nagyszerű lehetőség Jennifer számára, hogy új oldaláról mutassa meg magát. Briliánsan okos nő, humora kérlelhetetlenül a bordák közé hatol, mint a velencei tőr, és izgalmasan új színt visz a hagyományos vígjátéki közegbe.”
Amikor Alicia Nash-t játszotta az Egy csodálatos elmében, a közönség elámult, Jennifer Connelly milyen finom árnyalatokkal képes érzékeltetni a szerelmes asszony gyötrődését az őrült zseni mellett. Beth-ként ő képviseli a józan észt a kissé szétszórt Ronny oldalán. „Beth nyugodt és határozott – mutatja be a karaktert Connelly. – Nagyon sikeres választott szakmájában, és mentes minden hisztitől. Ez a nő teljesen rendben van, kedves, és pontosan tudja, mit akar az élettől.”
„Vince okos, bőbeszédű, száraz humorú pasit alakít ebben a filmben, ami nem eshet nehezére, mert az életben is pont ilyen – jellemzi kollégáját a színésznő. – Leginkább a komolyabb jeleneteket élveztem vele, mert évek óta nem láttam őt ehhez hasonló filmben.”
Ronny dilemmájának alfája és omegája Nick felesége, Geneva, akit egy másik férfival lát csókolózni. A nőt egyébként régebbről ismeri, mint legjobb barátját. A kulcsszerepre az alkotók a kétszeres Oscar®-jelölt Winona Rydert kérték fel.
„Eredetileg más szerepet szántunk Winonának – árulja el Howard. – Úgy gondoltuk, ő lehetne Beth. De a meghallgatáson rájöttünk, jobb lesz Genevának, aki szexualitásával és titokzatosságával felkavarja az állóvizet. Ilyen szerepet nemigen kapott korábban, ezért szívesen mondott igent.”
A film alkotóit lenyűgözte, Ryder mennyi tartalommal képes megtölteni a tulajdonképpen sablonosan is eljátszható karaktert. Ahelyett, hogy a szokásos végzet asszonyát hozta volna, a színésznő összetett nőalakot formált meg, akit a közönség képes megérteni, sőt egy idő után talán még a szívébe is fogadja.
„Tisztesség ne essék szólván, a forgatókönyv olvasása közben néha hangosan felröhögtem – indokolja a színésznő, miért vállalta el a szerepet. – Nagyon sok a jó poén, de a sztori közben fontos dolgokat boncolgat, és az érzelmekre is hat, ami tökéletes ellenpontozásra ad lehetőséget.”
A film legviccesebb jelenetei azok, amelyekben Ronny Genevával veszekszik. A férfi mérges, amiért Geneva csalja a férjét, a nő viszont azzal fenyegeti, ha nem száll le róla, kitálal néhány dolgot közös hányatott múltjukból.
„A karakterem sakkozni kezd Genevával, ő viszont dámajátékban nyomul, ami sokkal agresszívabb sport – magyarázza Vaughn. – Winona nagyon izgalmasan játssza ezt a vonzó, szexi, kiismerhetetlen asszonyt.”
Ronny és Nick közel áll ahhoz, hogy megkösse cégük legnagyobb üzletét. Hogy céljukat elérhessék, meg kell nyerniük maguknak a projektet felügyelő tanácsadót, Susan Warnert, aki gyakran meglepi őket nem hétköznapi kommunikációs technikájával. Az alkotók számára senki más nem jöhetett számításba a szerepre, csakis Queen Latifah.
„Susan Warner egy autógyártó cég tanácsadója, aki segíteni szeretne Ronnynak és Nicknek – mutatja be karakterét az Oscar®-jelölt Queen Latifah. – Mindent, amit mondani akar, autós hasonlatokkal fejezi ki, ezért meglehetősen sok a fallikus utalás – még akkor is, ha nem áll szándékában. Ő is fékezhetetlen és fantaszta, mint Ronny és Nick, ezért jutnak könnyen közös nevezőre. Susan a fiúk titkos szövetségese.”
„Amikor kiderült, hogy Queen Latifah érdeklődik a szerep iránt, le is álltunk a kereséssel – meséli Grazer producer. – Olyan elementáris, akár a szélvész. Susan az autóipar egyik kulcsfigurája, aki soha nem válogatja meg a szavait. Ronny és Nick el vannak tőle ragadtatva, miközben ki vannak akadva brutális őszinteségétől. Queen Latifah vehemenciája mindenkit lehengerel, ami veleszületett képessége – s ez nélkülözhetetlen egy valamire való vígjáték számára.”
Amíg Nick az elektromos autó motorjának megtervezésével bíbelődik, Ronny magánnyomozást folytat Genevával kapcsolatban. Kutatóútjának első állomása Zip, a tetovált, a gyertyát két végén égető zenész – a férjét megcsaló Geneva vonzalmának tárgya.
„Zipet 30 körüli rockerként képzeltük el, ezért ilyen színészeket kerestünk – emlékszik vissza Howard. – Channing Tatum ügynöke szólt, hogy ügyfelét érdekli a karakter. Mivel éppen egy forgatás közepén volt, Skype-on beszéltük meg a részleteket.”
Vaughn szerint Zip „veszett kutya egy állatmenhelyen” – a szerep már csak ezért is alkalmas volt az erős drámai alakításairól ismert Tatum számára. A színésznek tetszett, hogy Zip kicsit őrült, perverz figura. „Éppen egy komor független filmet forgattam, amikor szóltak, hogy Ron Howard szeretne találkozni velem – meséli a színész. – Skype-on beszéltünk, és amikor megtudtam, hogy Vince Vaughn a főszereplő, teljesen lehidaltam. Ron magyarázta, miért passzolnék ebbe a filmbe, de én csak arra tudtam gondolni, hogy ezeket a sorsdöntő dolgokat számítógépen beszéljük meg. Nagyon bizarr pillanat volt.”
Ezt kapd ki: improvizáció a forgatáson
A dilemma forgatása a Smith & Wollenskyben, Chicago egyik legjobb éttermében kezdődött. Vaughn, James, Ryder és Connelly az egyik ablak melletti asztalnál ültek, és éppen elkezdődött volna a felvétel, amikor hirtelen tűzijáték kezdődött nem messze onnan, a Chicago-folyó felett. Jó félórán át robbantak a petárdák, amelyek látványa felért egy július 4-ei tűzijátékkal.
Amint a kis intermezzo befejeződött, a stáb már Vaughn és James komikusi sziporkázásában gyönyörködhetett. Mindenki elégedetten nyugtázta, hogy a két színész között első pillanattól tökéletes az összhang.
Bár szinte minden jelenet felvételét megakasztotta a színészek és a stáb spontán nevetése, A dilemma humorának fő forrása az egyes helyzetek drámaisága. „A vígjátékok nagyon katartikusak tudnak lenni, amennyiben valamilyen roppant kínos szituáció feszültsége alól nyújtanak feloldozást – mondja Howard. – Nevetsz a karaktereken, miközben drukkolsz nekik, hogy ki tudjanak gabalyodni a hihetetlenül röhejes helyzetek hálójából. Sokan vélik úgy, hogy a nevetés gyógyít és megszabadít a lelki nyomorunktól – anélkül, hogy erkölcsi kioktatásban részesülnénk.”
A forgatás különlegességét az adta, hogy a komikusok, ha csak tehették, improvizáltak. „Már leforgattunk jó pár jelenetet szigorúan a forgatókönyv szerint, amikor Vince azt mondta: oké, most már hagyjuk, hogy az érzelmek vezéreljenek – veszi át a szót James. – Olyan volt, mint a bika megülése a rodeóban: nyolc másodpercen át nyeregben kell maradnod. Így született egy csomó egyedi, megismételhetetlen jelenet.”
Vaughn improvizációs képességei láttán az egész stáb elámult. Különösen emlékezetesre sikeredetett két jelenet: az egyikben Zipet kergeti annak lakásában, és közben megállás nélkül nyomatja, a másikban tósztot mond Beth szülei 40. házassági évfordulóján, azt sugallva, hogy a mama annak idején viszonyt folytatott a medencetisztító fiúval. A stáb végig fetrengett a röhögéstől.
A film szereplői
VINCE VAUGHN (Ronny Valentine) legutóbb 171 millió dolláros összbevételt ért el Páros mellékhatás (Couples Retreat) című vígjátékával, amelynek egyik főszereplője, forgatókönyvírója és producere volt.
Azt megelőzően a Négy karácsony (Four Christmases) című családi vígjáték főszereplőjeként és producereként bizonyított. A film összbevétele meghaladta a 163 millió dollárt. 2008 elején Vaughn dokumentum-vígjátékkal rukkolt elő (Vince Vaughn’s Wild West Comedy Show: 30 Days & 30 Nights—Hollywood to the Heartland) , amely négy komikus utazásáról szól, akik 30 nap alatt 30 előadást tartanak.
Vaughn Télapó megkeseredett, zsémbes bátyját alakította a Télbratyó (Fred Claus) című filmben 2007-ben, amelynek társproducere is volt. Ugyanebben az évben kisebb szerepben bukkant fel Sean Penn számos díjjal kitüntetett Út a vadonba (Into the Wild) című filmjében.
2006 nyarán Vaughn Jennifer Aniston oldalán játszott a Szakíts, ha bírsz! (The Break-Up) című antiromantikus vígjátékban, amely csaknem 210 millió dolláros összbevételt ért el. A film első egész estés produkciója volt Vaughn cégének, a Wild West Picture Show Productions-nek. Egy évvel később a cég elsőbbségi betekintési szerződést kötött a Universal Picturesszel.
2005 nyarán Vaughn szédületes vígjátékkal kápráztatta el a közönséget Owen Wilson oldalán. Az Ünneprontók ünnepe (The Wedding Crashers) csak Észak-Amerikában több mint 208 millió dolláros bevételt ért el, ezzel minden idők második legnépszerűbb korhatáros vígjátéka lett, és a hatodik korhatáros film, amely Amerikában átlépte a 200 milliós álomhatárt. A produkció friss pezsgést vitt a merész szexuális utalásokkal átszőtt vígjátékok műfajába, és DVD-n az irányzat egyik legjobb eladási példányszámát produkálta.
2004 nyarán a Kidobós: sok flúg disznót győz (Dodgeball: A True Underdog Story) című filmben játszott Ben Stiller oldalán, 114 milliós amerikai összbevételt produkálva. Ugyanebben az évben eljátszotta a Starsky & Hutch főgonoszát is.
További fontosabb filmjei: Mr. és Mrs. Smith, Sulihuligánok (Old School), Csak lazán (Be Cool), Ujjfüggő (Thumbsucker), A vér kötelez (Domestic Disturbance), A sejt (helyesen: A cella; The Cell), Psycho, Agyaggalamb (Clay Pigeons), Visszatérés a Paradicsomba (Return to Paradise), Az otthon hidege (A Cool, Dry Place), A jövevény (The Locusts), Az elveszett világ. Jurassic park (The Lost World: Jurassic Park).
KEVIN JAMES (Nick Brannon) az utóbbi években nagy sikerű vígjátékokkal szerzett magának hírnevet: Nagyfiúk (Grown Ups), A pláza ásza (Paul Bart: Mall Cop), Férj és férj (I Now Pronounce You Chuck & Larry).
A The King of Queens című, kilenc éven át futott és kábelcsatornákon most is látható tévésorozat, amelynek nemcsak sztárja, hanem executive producere is volt, Emmy-jelölést hozott neki.
A színész A randiguru (Hitch) című vígjátékkal robbant be a film világába 2005-ben.
JENNIFER CONNELLY (Beth) 2002-ben Oscar®-t kapott az Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind) című filmben nyújtott alakításáért (a produkció elnyerte a legjobb filmnek járó Oscar®-t is.) Teljesítményéért további díjakkal tüntették ki: Arany Glóbusz, BAFTA (a Brit Filmakadémia díja), az Amerikai Filmintézet díja, Filmkritikusok díja. Korábban Film Spirit díjat kapott a Requiem egy álomért (Requiem for a Dream) című filmben nyújtott alakításáért, ahol egy narkóst játszott.
Első filmszerepét tizenévesen kapta Sergio Leone Volt egyszer egy Amerika (Once Upon a Time in America) című gengsztereposzában. További fontosabb filmjei: Hulk (The Hulk), Pollock, Szerelmem szelleme (Waking the Dead), Dark City, Három a nagylány (Inventing the Abbots), Megoldatlan egyenletek (Higher Learning), Rocketeer (The Rocketeer), Mulholland – A gyilkos negyed (Mulholland Falls), Fantasztikus labirintus (Labyrinth), Fekete víz (Dark Water), Véres gyémánt (Blood Diamond), Apró titkok (Little Children), Cserbenhagyás (Reservation Road), Amikor megállt a Föld (The Day The Earth Stood Still), Tintaszív (Inkheart), Nem kellesz eléggé (He’s Just Not Into You).
WINONA RYDER (Geneva) legutóbb a Pippa Lee négy élete (The Private Lives of Pippa Lee) és a Star Trek című filmekben volt látható.
Oscar®-ra jelölték 1995-ben a Kisasszonyok (Little Women) című filmben nyújtott alakításáért, egy évvel korábban pedig Az ártatlanság kora (The Age of Innocence) című Scorsese-opusz egyik főszereplőjeként jelöltetett ugyanerre a díjra. A filmért elnyerte az Arany Glóbuszt. Arany Glóbuszra jelölték a Sellők (Mermaids) egyik főszereplőjeként is.
1999-ben főszereplője és executive producere volt a nagy kritikai sikert aratott Észvesztőnek (Girl, Interrupted). Korábbi produceri munkája a The Day My God Died című dokumentumfilm, amely az indiai gyermekkorú szexrabszolgákról szól.
Ryder mindig a komoly kihívásokat keresi, ezért a legváltozatosabb műfajokban, a legextravagánsabb rendezők irányítása alatt teszi próbára tehetségét: Alien 4: Feltámad a Halál (Alien Resurrection – Jean-Pierre Jeunet), Sztárral szemben (Celebrity – Woody Allen), A salemi boszorkányok (Crucible – Nicholas Hytner), Kísértetház (The House of the Spirits – Bille August), Dracula (Bram Stoker’s Dracula – Francis Ford Coppola), Éjszaka a Földön (Night on Earth – Jim Jarmush), Ollókezű Edward, Beetlejuice (Edward Scissorhand, Beetlejuice – Tim Burton), Nyakunkon az élet (Reality Bites – Ben Stiller), Richard nyomában (Looking for Richard – Al Pacino), A szerelem színei (How to Make an American Quilt – Jocelyn Moorhouse), Kamera által homályosan (A Scanner Darkly – Richard Linklater).
A film alkotói
RON HOWARD (rendező, producer) nemzedékének egyik legsikeresebb filmes alkotója. Számos emlékezetes művel írta be magát a filmtörténetbe, amelyek között igényes drámák (Apollo 13, Egy csodálatos elme) ugyanúgy megtalálhatók, mint könnyed családi vígjátékok (Vásott szülők – Parenthood, A nagy csobbanás – The Splash).
Howard Oscar®-t kapott az Egy csodálatos elméért, a film további három aranyszobrot és négy Arany Glóbuszt is nyert. Apollo 13 című filmje kilenc Oscar®-jelölést kapott, közülük kettőt sikerült szoborra váltani. Két Oscar®-ral tüntették ki a Selyemgubót (Cocoon) is.
További nagy sikerű filmjei: Lánglovagok (Backdraft), A Da Vinci-kód (The Da Vinci Code), Angyalok és démonok (Angels & Demons), A remény bajnoka (Cinderella Man), Frost/Nixon (öt Oscar®-jelölés), Váltságdíj (Ransom), A Grincs (How the Grinch Stole Christmas), Az eltűntek (The Missing), Túl az Óperencián (Far and Away).
Howard jelenleg a Cowboyok és űrlények (Cowboys & Aliens) utómunkálatain dolgozik producerként.
ALLAN LOEB (forgatókönyvíró) néhány év alatt Hollywood élvonalába küzdötte magát igényesen megformált történeteivel.
Első megvalósult forgatókönyve A tűz martaléka (Things We Lost in the Fire) volt. Ezt követte a Las Vegas ostroma (21) és a Sejtcserés támadás (The Switch), a filmnek producere is volt. Legutóbbi nagy sikere pedig a Tőzsdecápák: a pénz nem alszik (Wall Street: Money Nevers Sleeps).
Loeb kreátora, forgatókönyvírója és producere volt a New Amsterdam című tévésorozatnak, ugyancsak a Beast címűnek, amelyben Patrick Swayze utoljára állt kamerák elé.

MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Takács Nóra bronzérmet szerzett az EYOF-onIszapmederbe esett lovon segített a szolgálaton kívüli rendőrAszfaltozás a zalaegerszegi Kossuth utcábanAugusztus 6-ig várják a csapatok jelentkezését az AquaCity főzőversenyéreElőször rendeztek strandkézilabda tornát az Aquacity-benHamarosan kiderülnek a felvételi ponthatárokVersenyképesség és hatékonyság - kerekasztal-beszélgetés a kamaránálLezárják a Kossuth Lajos utca Berzsenyi Dániel- és Petőfi utca közötti szakaszátJúlius 21-től szegélycsere Zalaegerszegen, a Budai Nagy Antal utcábanTisza kongresszus Nagykanizsán - ismertették a párt főbb programjait -
rovatunk hírei
1000 üdvözlőlap és meghívó Verdák: Al Barátokra lel101 híres bombázó Traffipax infó 2016.Július 20.Páka szerethető, élhetőSármellék sikereiNaperőmű létesülhet Söjtörön"Amerikából jöttünk, 25 érmet hoztunk!” Tavat kerülő vesebetegekKöszöntötték az 500 ezredik ügyfelet top 10
Nyáron az öntözés miatt ötven százalékkal növekszik a vízfogyasztásHamarosan kiderülnek a felvételi ponthatárokBezárt a Club PopUp Underground, kiárusították a készletetÉrettségi tétel lett Balaton László és a Göcseji DombérozóTrópusi lepkéket nevel a 10 éves zalaegerszegi fiúIdén is nagy sikerrel rendezték meg a filmzenei koncertetMegújult az Ady utca egyik helyi védettség alatt álló lakóházaBrád András divattervezőre emlékeznek az átépülő Ruhagyár homlokzatán?Negyven éve végeztek: jubileumi találkozót tartottak PSZF egykori hallgatói Szakaszos útzár a zalaegerszegi Kossuth utcában, teljes lezárás a Bajcsy-Zsilinszky téren
GALÉRIATOVÁBBI GALÉRIÁK
LAZA MÉDIATOVÁBBI LAZA MÉDIÁK
HETI TÉMA