2020.02.25., kedd - Géza,Vanda Zalaegerszeg időjárása

Rövidhírek

FinTech-forradalom: a pénzügyi szolgáltatások jövője?

2020. február 03. hétfő, 10:45
Hirdetés
Címkék:
Magyarországon is egyre nagyobb érdeklődés mutatkozik az úgynevezett fintech cégek szolgáltatásai iránt (a FinTech az angol „Financial Technology” kifejezés rövidítése, ami pénzügyi technológiákat jelent). Ezen startup vállalkozások közel ugyanazokat a szolgáltatásokat kínálják, mint a nagy bankok, annyi különbséggel, hogy azt akár ingyen is elérhetjük.

Ez azt jelenti, hogy ingyen nyithatunk egy bankszámlát, amiről ingyen utalhatunk, ingyen vehetünk fel készpénzt, de talán, ami talán a legkecsegtetőbb az az, hogy szemben a klasszikus banki gyakorlattal itt középárfolyamon tudjuk átváltani pénzünket másik devizára. Nem csoda, hogy itthon is egyre népszerűbbek a fintech szolgáltatások, hiszen felmérések szerint az uniós országok közül, Magyarországon a legdrágábbak a banki szolgáltatások.

Több ilyen fintech szolgáltató is megjelent már a piacon, akiknek a szolgáltatásaik könnyen elérhetőek, hiszen csak egy online regisztrációra van szükség. A működés egyébként egyszerű: feltöltjük a számlánkra a forintot, de akár a fizetésünket is kérhetjük erre a számlánkra, és az igényelhető bankkártyával fizethetünk a boltban, utalhatunk vele stb. Azonban érdemes górcső alá venni ezeket a szolgáltatásokat, ugyanis ingyen ebéd soha nincs! Tudni kell, hogy a határon átnyúló fintech szolgáltatás esetében a számlavezetés ingyenes is lehet, de a hazai ingyenes készpénzfelvételi szabályok itt nem élnek, és a szolgáltatók jellemzően alacsonyabb összeghatárt állapítanak meg a díjmentes készpénzfelvételnél. Továbbá a devizaváltás is csak egy bizonyos összeghatárig díjmentes, utána díjat számolhat fel a szolgáltató.

Az olcsó szolgáltatásnak megvan az ára: a fintech cégek nem tartanak fenn fiókhálózatot, nincs kellően fejlett ügyfélszolgálata, az ügyfélkiszolgálást sok esetben digitális megoldásokkal, például chatbotokkal próbálja megoldani. A kötelező adategyeztetésnél is megbuktak ezek a szolgáltatók, aminek következtében tömegesen zárolták a felhasználók számláit és tiltották le kártyáját, teljesen váratlanul. Ez okozhatott némi fejfájást az ügyfeleknek, ugyanis az idegen nyelvű ügyfélszolgálat korlátozott elérhetőségei miatt akadályokba ütközhettek a probléma elhárításánál. Talán a legnagyobb probléma a biztonság. Az Országos Betétbiztosítási Alap (OBA) egy hazai bank csődje esetén a meghatározott szabályok szerint kártalanítja az ügyfeleket. Viszont egy fintech cég csődje esetén jó eséllyel csak futhatunk a pénzünk után. Azt is meg kell jegyezni, hogy a legtöbb fintech cég külföldi bankfelügyelet alá tartozik, amelyek szabályozása sokkal enyhébb, mint a hazai pénzintézeteké.

Mindezek fényében azt tanácsoljuk azoknak, akik szeretnének élni a fintech szolgáltatásokkal, hogy először is tájékozódjanak a cég honlapján, ismerjék meg részletesen a szolgáltatást és annak lehetséges költségeit! Ezután ellenőrizzék a céget a Magyar Nemzeti Bank intézménykereső oldalán! Célszerű kikérni azon ismerősök véleményét, megkérdezni a tapasztalatukról, akik már használtak ilyen szolgáltatást. Legvégül pedig, tanácsos a szolgáltatást először - teszt jelleggel - kisebb összeggel kipróbálni, és a tranzakciókról mindig bizonylatot kérni.

A Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat zalaegerszegi irodájában a pénzügyi szolgáltatások teljes spektrumát érintő kérdés vagy panasz esetén ingyenes segítséget kérhet.

Elérhetőségek:

8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén), Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!)

E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu, web: www.penzugyifogyaszto.hu

 

Ügyfélfogadás:


HÉTFŐ: 8:00-14:00  //  SZERDA: 11:00-17:00  //  PÉNTEK: 8:00-14:00

 

Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK