2022.10.05., szerda - AurélZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

József Attila az év digitális oktatója

2022. március 01. kedd, 20:28
Szerző: Bánfi Kati; Fotó: B.K.
„Az év digitális oktatója” pályázati program középiskolai pedagógus kategóriájának győztese József Attila, a Zalaegerszegi Zrínyi Miklós Gimnázium pedagógusa, aki német és angol nyelvet tanít a diákoknak.

A diákok igénylik a „pörgősebb”, digitális munkaformát

A Hankook Oktatási Pályázati Programon 110 nevező vett részt az országból, közülük három kategóriában – alsó, felső tagozat, valamint középiskola – választott legjobbat a szakmai zsűri. Ezenkívül a közönség is szavazhatott egy pályamunkára.

- Mi motiválta a Hankook-pályázat benyújtására?

- Tavaly ősszel megkaptuk az iskolával az Európai Innovatív Tanári Díjat egy korábbi Erasmus+ pályázatomnak köszönhetően. Ezt 2014-ben írtam és a korábbi pályázat keretében egyhetes kurzuson vehettem részt Németországban. A továbbképzésen tanultakat kipróbáltam a napi tanítási gyakorlatban, valamint a kollégáknak iskolai és megyei szinten tartottam a témában továbbképzést szaktanácsadóként. 2021-ben alapította az Európai Bizottság az Európai Innovatív Tanári Díjat, hogy elismerje azokat a programokat, amik az online oktatás időszakában is hasznosultak. Ezek alapján jött a javaslat, hogy induljak a Hankook cég pályázatán. Nagyszerű, hogy egy cég, ami független az oktatástól, mégis felkarolta az ügyet és elismeri a digitális oktatásban nyújtott erőfeszítéseket, ráadásul a nyertesek iskoláiban is támogatja a digitális oktatás megvalósulását egy komoly összeggel.

- Akkor ön már gyakorlott az online oktatásban.

- Nem volt új számomra, ugyanis 2014 óta folyamatosan jelen van a munkámban. A diákoknak plusz feladatokat tudok így adni, hatékonyabb a szókincs és a nyelvtan gyakorlása, a tanítást színesíti, differenciálja. Úgy látom, hogy a diákok szívesen veszik ezeket a lehetőséget. Azonnali visszajelzést jelent a digitális gyakorlás például a Quizlettel és a Kahoottal, amit leggyakrabban alkalmazok, a munka lehet egyéni vagy csoportos. A játékosság is megjelenik a felkészülésben, ez szintén pozitívum. 

- Csak a nyelvtanítás területén használható ez a módszer?

- Én a nyelvtanításban használom, de valójában alkalmazásokról, online felületekről van szó, amik tantárgytól függetlenül működnek. 

- Mennyi plusz munkával jár mindez a pedagógusnak?

- Az előkészületek időigényesek, hiszen a feladatokat mindenki maga állítja össze, bár lehet a kollégák által feltöltött feladatokból is válogatni, de az nem mindig egyezik azzal, amit éppen tanítani szeretnék. 

- Számított erre a díjra?

- Nem számítottam ekkora sikerre, de ez egy remek külső visszajelzés, amiben kevés része van manapság egy tanárnak. Az is jó érzés volt, hogy a kollégák velem örültek. Hallottam, hogy a gyerekek és a szülők is szavaztak a közönségdíjra, de végül a zsűri szakmai díját kaptam meg.

- Tervek ezek után?

- Nincsenek egyéb terveim, jól érzem magam nyelvtanárként és szaktanácsadóként, az eddigieket szeretném folytatni. Azt pedig nem lehet mondani, hogy a munka lezárult, mert folyamatosan újítani kell, adaptálni az adott tankönyvekhez. A digitális oktatás alapjaiban jó, hasznos gyakorlási lehetőségeket kínál. Az arányokon múlik minden. Az már látszik, hogy amikor visszatértünk a jelenléti oktatásba, már nem folytathattuk ugyanúgy, mint az online időszak előtt. A diákok igénylik a pörgősebb munkaformát, amit a digitális világ adhat. A hagyományos tankönyv és munkafüzet is megmarad, de mellette már a digitális lehetőségek is jelen vannak. Az online időszak nekem is nehéz volt, hiszen nem egyedül tanítottam otthon, hanem a feleségem is és két iskolás fiam is otthon tanult, sőt, az óvodás lányom felügyeletét is meg kellett oldanunk. Ki kellett próbálnunk, hogy mi a leghatékonyabb az online térben. Azt is hozzá kell tennem, hogy a zrínyis diákok motiváltak a tanulásra, ez megkönnyítette a munkánkat.
 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK