2024.04.25., csütörtök - MárkZalaegerszeg időjárása

Archivum

TED 2

2016. február 11. csütörtök, 09:02
Címkék:

 edlogo

A Universal Pictures

a Bluegrass Films, a Fuzzy Doors Productions és a Media Rights Capital

produkciójában bemutatja

Seth MacFarlane filmjét

 Executive producerek

Alec Sulkin, Wellesley Wild

Producerek

Seth MacFarlane, Scott Stuber, Jason Clark, John Jacobs

Forgatókönyv

Seth MacFarlane,

Alec Sulkin & Wellesley Wild

Rendezte

Seth MacFarlane

A film szinkronizált

John Bennett..............................Mark Wahlberg

Samantha L. Jackson..................Amanda Seyfried

Patrick Meighan.......................Morgan Freeman

Vásárló......................................Liam Neeson

Donny...................................Giovanni Ribisi

Tami-Lynn.................................Jessica Barth

Forgalmazza a UIP-Duna film

www.uipduna.hu


5708 AC0003 COMP V013 1006R5708 TP 00028R ALT

5708 TP 00039R5708 TP 00089 0090R COMP


2012-ben egy cuki, mindazonáltal hihetetlenül trágár plüssmackó hódította meg a világot egyetlen rohammal. A kívülről klasszikusan plüssmackós Ted hihetetlen arroganciája, fű által táplált humora és szexuálisan túlfűtött viselkedése minden idők legnézettebb korhatáros vígjátékává tette a Universal Pictures és a Media Rights Capital kis költségvetésű produkcióját.

Seth MacFarlane a forgatókönyvírója, rendezője és a főhős megszólaltatója a Ted 2-nek, amelyben Mark Wahlberg is visszatér John Bennett-ként, hogy a két ménkőpajti ismeretlen területek meghódítására indulhasson.

Eljött az idő, hogy Ted elnyerje polgárjogait.

Nem sok változott, amióta utoljára láttuk Johnt és Tedet, élik megszokott életüket Bostonban. Igaz, John jelenleg szingli, Ted viszont összeházasodott Tami-Lynn-nel, álmai közönséges nőjével. Problémák jelentkeznek kapcsolatukban, ezért a fiatalok úgy döntenek, gyermeket vállalnak, hogy megmentsék házasságukat. Álmaik azonban szertefoszlanak, amikor a hatóságok közlik, hogy Ted nem természetes személy, hanem tárgy, s ezáltal nem jogosult örökbefogadásra. A tetejében a zöldségestől is kirúgják, ahol dolgozott. A hatóságok ráadásul arról tájékoztatják, hogy a házasságkötést semmissé nyilvánították.

A mérges és szomorú Ted arra kéri barátját, segítsen neki beperelni az államot, hogy megkaphassa őt megillető jogait. Felkérik a fiatal, orvosimarihuána-függő ügyvédet, Samantha L. Jacksont (Amanda Seyfried), hogy képviselje érdekeiket.

Amikor Ted elveszti a pert, kénytelenek New Yorkba menni, hogy meggyőzzék a legendás polgárjogi ügyvédet, Patrick Meighant (az Oscar®-díjas Morgan Freeman játssza), vegye őket pártfogásába. Ha nyernek, be tudják bizonyítani, hogy Ted nem csupán egy sörissza, marihuánameghajtású plüssmackó, hanem létező személy, akit ugyanolyan jogok illetnek meg, mint az összes többi sörissza, marihuánameghajtású amerikait.

 

Ménkőpajtik egy életre:

beindul a Ted 2

 

2012 nyarán a világ Ted lábai előtt hevert. A mozik népe világszerte csaknem 550 millió dollár költött arra, hogy a mocskos szájú mackó és haverja, John kalandjain szórakozzon. "Ted zsenialitása abban rejlik, hogy ki meri mondani, amire egy normális ember nem vetemedne, mert valószínűleg jól képen törölnék miatta – világít rá a lényegre Scott Stuber, a Bluegrass Films alapító vezérigazgatója, aki Jason Clark és John Jacobs oldalán a film egyik producere. – Ő viszont megteheti, hiszen csak egy plüssmackó.”

Miután a Ted elképesztő sikert aratott a mozikban, DVD-n és a kábeltévéken, természetesen szóba került a folytatás lehetősége. A vállalkozás motorja, MacFarlane számára azonban nem volt magától értetődő, hogy újabb fejezet készüljön. "Nem terveztem a Ted 2-t, de ha valami igazán beüt, a folytatás mindig létező opció. Annak viszont nincs értelme, hogy megcsináld ugyanazt a filmet. Nem okoz örömet a közönségnek, de igazán csak mi, filmkészítők unjuk magunkat halálra.”

MacFarlane azonban elismeri, hogy nagyon megszerette a karaktereket, és maga a műfaj is még számtalan kiaknázható ötletet tartogatott. "Vígjáték esetében általában könnyebb az ember dolga, mert a karaktereken alapul, szemben a cselekményre épülő történetekkel, és bizonyos értelemben úgy lehet kezelni, mint egy tévésorozatot. A kidolgozott karaktereket bármilyen helyzetbe bele tudjuk rakni, és úgy éreztük, Ted és John egy teljesen különböző, új történetben is kiválóan tudna működni. Nagyon erős figurák, ezért megéri folytatást építeni rájuk. Szóval belevágtunk, hogy kiderüljön, hogyan tudnánk radikálisan új irányba elvinni a történetüket.”

Nyilvánvaló volt, hogy a Ted 2-ben visszatér az első rész kreatív csapata, vagyis MacFarlane megint Alec Sulkinnel és Wellesley Wilddal írja a forgatókönyvet. "Bármilyen folytatás komoly kihívást jelent, mert valami eredetivel kell előrukkolni – folytatja Stuber. – Seth, Alec és Wellesley jobb filmet akartak készíteni az előzőnél, ezért arra törekedtek, hogy ebbe az új vígjátékba beleszőjék azt az egzisztenciális problémát, hogy mi tesz valakit emberré. El kell ismerni, olyan filmet hoztak létre, ami tényleg szól valamiről. Nem csak azt kapják a nézők, amit legutóbb megszerettek: Ted és John bonyolult kapcsolatának további alakulásán kívül még több tonna meglepetésben lesz részük.”

Sulkin ma már jót nevet azon, hogy az első címötletét végül elvetették. "Az volt a javaslatom, hogy ez legyen a cím: Ted 2 – Már megint ugyanaz. De gyorsan a kukába került, és valami teljesen újat kellett kitalálnunk.” A forgatókönyvíró egyetért Stuberrel abban, hogy a közönséget az első részben magával ragadta Ted és John kapcsolata, és a folytatást ebben az irányban kellett továbbfejleszteni. "Volt egy csomó helyzet, amit a nézők imádtak, például amikor Ted és John együtt lazultak, tehát ezt a vonalat meg kellett tartanunk. Mindenképpen hatásos új sztorit kellett csiholnunk, de az maradt az alap, hogy ez a két csávó mennyire bírja egymást.”

A véletlen sietett az alkotók segítségére egy 19. századi per képében. "Seth olvasott egy könyvet a Dred Scott ügyről, és ez adta az ötletet: mivel Ted életre kelt plüssjáték, mi van, ha kiderül, hogy emiatt nem minősül teljes jogú állampolgárnak? – meséli Wild. – Mi van, ha csupán tárgynak tekintik? Seth beleásta magát témába, hogy kiderüljön, tényleg elég érdekes-e, és arra jutott, hogy érdemes felhasználni az ötletet.”

(Dred Scott afrikai származású rabszolga volt, aki sikertelen kivásárlási kísérletek után 1857-ben pert indított a szabadságáért. Az Amerikai Legfelsőbb Bíróság azt a határozatot hozta, hogy Scott ugyan szabad területen él, ahol tiltva volt a rabszolgaság, mint vagyontárgy mégsem jogosult a szabadságra. Az amerikai jogtörténet a Legfelsőbb Bíróság egyik legszégyenletesebb döntéseként tartja számon a határozatot. Az ügy ma tananyag minden jogi egyetemen Amerikában. – a ford.)

MacFarlane továbbfejleszti az első film témáját, miszerint elképesztő dolog, ha egy plüssmackó életre kell, de az emberek egy idő után kezdik normális dolognak tekinteni. "Roppant gyorsan tudunk alkalmazkodni. Nem sokkal azután, hogy Ted életre kelt, az emberek ezt mondták: hát istenkém, ez történt, lépjünk tovább. Megtartottuk ezt az ötletet, és arra mozdultunk el, hogy terítékre kerül Ted jogi státusa.”

Ted kilétével kapcsolatban ösztönösen gyanú ébred az emberekben. "Eredendően törzsi beállítottságúak vagyunk, be kell skatulyáznunk az embereket. Bizonyos ellenállás fogadja, hogy egy plüssmackót be kellene engedni a klubba, ahogyan vannak, akik a melegeket sem engednék be a klubba, vagy ahogyan annak idején a feketéket akarták kizárni. Amanda karakterének van egy mondata a filmben, miszerint minden emberjogi konfliktusban csak évekkel később vagyunk képesek belátni, mi a helyes álláspont. Mindig azt gondoljuk, hogy most még nem jött el az idő.”

Jacobs örvendetesnek találta, hogy a történet ebbe az irányba kanyarodott. "Ted és John között varázslatos kémia működik. Ez a folytatás alaptémája, és olyan mélyen ki van aknázva, amennyire csak elképzelhető egy love story egy ember és egy plüssmackó között. A Ted 2 ugyanakkor szintet is lép, mert fölteszi a kérdést, hol végződik egy életre kelt plüssmackó és hol kezdődik egy olyan lény, akit érdemesnek tartunk arra, hogy polgárjogokkal ruházzuk fel.”

Sulkin elárulja, hogy egy tévésorozat is inspirálta a film komoly jogi vonulatát. "Végignéztem az Esküdt ellenségek mind a tíz évadát. Belém ivódott az a sok jogi okosság, ami a tárgyalóteremben egyfolytában hallható, és belegondoltam, milyen vicces lenne, ha egy trágár mackó keveredne ilyen komoly jogi drámába. A forgatókönyv írása közben ugyanakkor arra koncentráltunk, hogy ezek a helyzetek hitelesek legyenek.”

Mivel évek óta együtt dolgoznak MacFarlane-nel különböző filmes és tévés projekteken, a forgatókönyvírók egyszerűvé csiszolt módszer szerint dolgoztak. "Hárman összeülünk és megírjuk a vázlatot, aztán Wellesley és én különvonulunk és kidolgozzuk a jeleneteket – magyarázza Sulkin. – Mindenki megírja a maga fél filmjét, és elküldjük egymásnak, mielőtt az egész Seth elé kerülne, hogy ne legyen benne redundancia meg átfedés. Letisztázzuk, aztán összeülünk Seth-tel.”

A forgatókönyvírók számára nagy könnyebbséget jelentett, hogy a főhős animált lény, így az utolsó pillanatig változtatni lehetett a szövegén. "Mivel Ted animált szereplő, bármit a szájába tudtunk adni, csak a ritmusra kellett ügyelni – magyarázza Wild.  – Seth folyamatosan arra buzdított minket, hogy minél frissebb dolgokat írjunk. Lehetőségünk volt arra, hogy még hetekkel a bemutató előtt is új poénokat gyártsunk a mackónak.”

Történetünk évekkel azután kezdődik, hogy utoljára láttunk Johnt és Tedet. John már fél éve elvált és teljesen maga alatt van. Ted magánélete sem az a leányálom, ahogyan elképzelte. Házasságuk megmentése érdekében Ted és Tami-Lynn olyan megoldásban gondolkodik, mint oly sokan, akiknek problémás a kapcsolata: szülők akarnak lenni.

"John magányos, mert elvált, Ted és Tami-Lynn kapcsolata viszont odáig jutott, hogy összeházasodnak – meséli Clark. – Egy nagy esküvői jelenettel nyitunk, és látjuk, hogy Ted teljes értékű ember szeretne lenni. Összeköltözött Tami-Lynn-nel és gyereket akar. Mivel nincs nemzőszerve, donorra van szüksége, hogy aztán örökbe fogadhassa a gyermeket. A filmben végigkísérjük Tedet, amint teljes jogú emberré válik. Minden megvan benne, ami az emberséghez kell, csak a címke hiányzik: még mindig csak egy plüssmackó.”

Mivel az állam jogilag nem tekinti embernek Tedet, nem fogadhat örökbe. Ted tehát hadjáratba kezd, hogy elismertesse ember mivoltát. Miután elveszti az első pert, Ted, John és Samantha New Yorkba indul, hogy meggyőzzenek egy legendás emberjogi ügyvédet, karolja fel ügyüket. Az utazás elmesélése során MacFarlane és alkotótársai egyik kedvenc vígjátékuk előtt tisztelegnek – a jelenetet "nagy kavarodásnak” hívják.

A Ted 2 humora főleg fizikai jellegű, és az alkotók szerették volna megidézni e stílus legnagyobb alakjait. "Ragaszkodtunk ehhez a kavarodásos jelenethez, ami csaknem képről képre újraforgatott idézet a Repülők, vonatok, autók című vígjátékból, ahol Ted ugyanazt csinálja, amit John Candy ebben a klasszikusban – magyarázza Sulkin. – Jó párhuzamnak gondoltuk, mert abban a filmben Candy a plüssmackó. Szeretetreméltó, hihetetlenül bomlasztó és vicces. Ugyanilyennek látjuk Tedet: jót akar, miközben szeretné jól érezni magát.”

A szereplőválogatás

 

Amikor MacFarlane és a producerek megemlítették Wahlbergnek a Ted 2 ötletét, nem kellett sokáig győzködniük. "Az első film minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka volt, nem ok nélkül – mondja a színész. – Elképesztő a humora, de a szív sem hiányzik belőle. Ez az első eset, hogy folytatásban vállaltam szerepet, mert tudtam, hogy Seth szintet fog lépni.”

"Az első filmben John kötéltáncot járt: továbbra is Ted legjobb barátja akart maradni, miközben megpróbált felnőni – folytatja Wahlberg. – Olyan ember akart lenni, aki meg tud felelni a barátnőjének, későbbi feleségének. Mostanra több év eltelt, John elvált, és nem akar új kapcsolatba bonyolódni, nehogy megint csalódnia kelljen.”

A rezignált Johnnal ellentétben Ted nem adja fel, meg akarja menteni a házasságát. "Ted mindent megtesz azért, hogy megtartsa Tami-Lynnt – mondja Wahlberg. – Felelősségteljes felnőtt és apa szeretne lenni, és ez rengeteg érdekes kihívás elé állítja. Amikor John és Ted beperelik az államot, hogy Tedet embernek ismerjék el, látjuk, hogy komoly ügyért küzdenek. A nézők drukkolni fognak Tednek, hogy sikerüljön. S bár John és Ted komolyodtak egy kicsit, még mindig szeretnek együtt lógni és továbbra is folyton bajba kerülnek. Az első film sikerének köszönhetően most még meredekebb poénokat engedhettünk meg magunknak, de azért egyensúlyban van szív és humor.”

Amanda Seyfried játssza Samantha L. Jacksont, a fiatal ügyvédnőt, aki ingyen elvállalja Ted képviseletét. "Seth-tel forgattam a Hogyan rohanj a veszTEDbe című filmjét, és ő ragaszkodik a színészeihez – mondja Seyfried. – Ha valakit megkedvel, máskor is ad neki szerepet. Ezzel kapcsolatban cukkoltam is vagy fél évig a film befejezése után, aztán amikor egyszer felhívott, azt kérdezte: mit csinálsz júniusban? És megkaptam a Ted 2 női főszerepét.”

"Samantha nemrég végzett az egyetemen, és meg akarja vetni a lábát az ügyvédi irodában – mutatja be karakterét a színésznő. – A nagybátyja vette föl ügyvédbojtárnak, és nagyon keményen dolgozik. Szeret néha beszívni, mondjuk naponta, és nem veszi magát túl komolyan.”

"Amikor először találkoznak Samanthával, nem biztosak benne, hogy ilyen ügyvéd kell nekik – magyarázza Stuber. – Túl fiatalnak tűnik, aki talán nem tudja sikerre vinni az ügyet.” Ám amikor kiderül, hogy Samantha füvezik, minden kételyük elszáll. "Előkap egy vízipipát és jól letüdőzi a füstöt, így a fiúk már biztosak benne, hogy kiváló ügyvéddel van dolguk. Vicces dinamika működik hármójuk között, és Samantha azért vállalja el Ted ügyét, mert úgy gondolja, megérdemli, hogy embernek tartsák.”

Sulkin így világítja meg, John miért kapott új romantikus társat a folytatásban: "Tudtuk, hogy Mila Kunis nem tud szerepelni a Ted 2-ben, de kellett a szerelmi szál, mert hozzátartozik John érzelmi fejlődéséhez. John a film elején nagyon szomorú, mert nem sikerült a házassága, ezt a nézők kellőképpen át tudják érezni. Aztán ahogy a jogi szál kezd kibontakozni, láthatjuk, hogy Samantha lehet számára az új nagy szerelem. Vagány csaj, miközben Lori folyton nyüstölte John a füvezés meg a többi zűrös dolga miatt. Samantha sokkal klasszabb és jobban rá van hangolódva Johnra. Remélem, amikor a közönség tanúja lesz a találkozásuknak, drukkol majd, hogy összejöjjenek.”

Jessica Barth játssza Tami-Lynnt, aki szintén eladó Ted mellett a zöldségesnél, és egy randizós időszak után hozzáment feleségül. "Egy ideig minden klassz volt, de pár év házasság után anyagilag meg érzelmileg is megromlik a helyzet, és nagyon csúnya veszekedések robbannak ki kettejük között – magyarázza Barth. – Ezért arra gondolnak, egy gyerek mindent helyre tudna hozni.”

Amikor Tedet az állam nem ismeri el természetes személynek, Tami-Lynn harcosan kiáll mellette. "Ted és Tami-Lynn teljes mellszélességgel támogatják egymást – folytatja a színésznő. – Ez kapcsolatuk lényege. Persze vannak problémák, de ettől még nagyon szeretik egymást. Tami-Lynn-nek aranyból van a szíve. Mondjuk eléggé proli a csaj, de pont ezt szeretem benne.”

Szintén visszatér az előző filmből Giovanni Ribisi. Az általa alakított Donny továbbra sem tudja kiverni a fejéből, hogy ő és Ted soha nem lesznek a legjobb barátok. "Donny Ted megszállottja, és akkor még finoman fejeztem ki magamat – mutatja be karakterét a színész. – Most is előbukkan Boston árnyaiból, és Ted barátságát hajszolja. Gondnok annál a cégnél, ahol harminc évvel ezelőtt Tedet gyártották. Szóval megint Tedet üldözi, ami a történet fő vonalának szempontjából azért érdekes, mert ha Ted természetes személy, akkor emberrablást követ el, de ha nem, akkor csak ellop egy 59 dolláros plüssmackót.”

Új a Ted-univerzumban az Oscar®-díjas Morgan Freeman, aki a mackó ügyvédjét, Patrick Meighant alakítja. "Azt találtuk ki, hogy Massachusettsben elvesztik a pert, ezért jönnie kell egy nagyszerű ügyvédnek, aki felkarolja az ügyüket. Őt játssza Morgan Freeman, és a karakter New York City-ben él. Ezért aztán, amikor hőseink rájönnek, hogy ő kell nekik, kocsiba vágják magukat, és meg sem állnak New Yorkig.”

"Olyan színészre volt szükségünk, akit ha a közönség meglát, azonnal tudja, hogy ő a nagy varázsló a sárgaköves út végén” – indokolja az alkotók választását MacFarlane.

 

 

A film szereplői

 

MARK WAHLBERG (John Bennett) Oscar®- és Arany Glóbusz-jelölést kapott a 2010-es A harcos (The Fighter) című filmben nyújtott alakításáért, és A tégla (The Departed) című filmért is Oscar®-ra és Arany Glóbuszra nominálták.

Legutóbbi sikerfilmjei: Transformers: A kihalás kora (Transformers: Age of Extinction), a Túlélő (Lone Survivor), 2 kaliber (2 Guns), Pain & Gain.

A Csempészek (Contraband) című filmje csaknem százmillió dolláros összbevételt ért el.
A közelmúltban készült filmjei: Komfortos mennyország (The Lovely Bones), A legyőzhetetlen (Invincible), Négy tesó (Four Brothers). Wahlberg első filmszerepeit Penny Marshall Reneszánsz ember (Renaissance Man) és Scott Kalvert Egy kosaras naplója (The Basketball Diaries) című filmjében alakította, majd a Rettegés (Fear) című produkcióban játszott. A Boogie Nights hozta meg számára az igazán nagy népszerűséget, ennek köszönhetően egy csapásra Hollywood egyik legkeresettebb színésze lett. Későbbi filmjei: Sivatagi cápák (Three Kings), Viharzóna (The Perfect Storm), Az olasz meló (The Italian Job), Orvlövész (Shooter), Az éjszaka urai (We Own the Night), Az esemény (The Happening), Max Payne.
Wahlberg executive producere volt az HBO-n futó Törtetők (Entourage) című sorozatnak, amelyért három Arany Glóbusz-jelölést kapott, illetve producere a sorozat nyomán készített mozifilmnek. Ugyancsak executive producere a rendkívül sikeres Gengszterkorzó (Boardwalk Empire) és az In Treatment című sorozatoknak.
Nagyon messziről jutott a csúcsra. Kilencgyerekes családban született, kamaszkora autólopással, drogozással és ivással telt, 15 évesen egy olyan galeri tagja volt, amely rasszista indítékból fekete fiatalokat inzultált. Egyszer leütött egy vietnami férfit, egy másiknak kiütötte a szemét, amiért két év börtönre ítélték, de csak 45 napot ült.  
Huligán pályafutásával párhuzamosan formálódott zenei karrierje. Öccsével, Donnie Wahlberggel alapító tagja volt a The New Kids on the Block nevű fiúbandának. Később kiszállt, mert nyálasnak találta a stílusukat, és szólókarrierbe fogott Marky Mark néven.

A harmadik terület, ahol a filmezés előtt jelentős eredményeket ért el, a modellkedés volt. Kisportolt alakjának köszönhetően keresett fehérnemű-modell volt, a Vanity Fair számára Annie Leibovitz fotózta meg alsónadrágban. Marky Markként fitneszvideót is kiadott.

Tizenhárom éve él együtt Rhea Durham modellel, 2009-ben házasodtak össze, negyedik gyermekük 2010 elején született.

 

AMANDA SEYFRIED (Samantha L. Jackson) Hollywood egyik legígéretesebb ifjú színésznője. Nagy áttörése a Mamma mia! Sophie-ja volt. A film több mint 600 millió dolláros összbevételt ért el. Hatalmas sikert aratott a Nyomorultak (Les Misérables) című bombasiker főszerepében is.
Munkakapcsolata MacFarlene-nel a Hogyan rohanj a veszTEDbe (A Million Ways to Die in the West) című vidám antiwesternnel kezdődött, amelynek egyik főszereplője volt. 

Korábban a Lovelace című film főszereplője volt, 2012-ben az Elveszett (Gone) című thriller főszerepében láthattuk.

A pennsylvaniai születésű színésznő 11 évesen kezdett modellkedni. Néhány év után áttért a színészetre, szakmai tapasztalatait két tévésorozattal alapozta meg (As the World Turns, All My Children). A Bajos csajok (Mean Girls) című tinivígjáték hozta meg számára a nagy kiugrást, a női főszereplőkkel (Lindsay Lohan, Rachel McAdams és Lacey Chabert) közösen Amanda megkapta az MTV Music Awards Legjobb Csapat-díját.

További fontosabb filmjei: Lopott idő (In Time), A lány és a farkas (Re Riding Hood), Levelek Júliának (Letters to Juliet), Kedves John (Dear John), Chloe – A kísértés iskolája, Ördög bújt beléd (Jennifer's Body), Alpha Dog.



GIOVANNI RIBISI (Donny) legutóbb többek között a Hogyan rohanj a veszTED-be című MacFarlane-vígjátékban volt látható, előtte a Csempészek (Contraband) főgonoszát alakította, illetve a Rumnapló (The Rum Diary) egyik főszereplője volt.
Fontosabb filmjei: Avatar, Közellenségek (Public Enemies), Szex a neten (Middle Men), Vadidegen (Perfect Stranger), A halott lány (The Dead Girl), A nagy fehérség (The Big White), A Főnix útja (Flight of the Phoenix), Sky akapitány és a holnap világa (Sky Captain and the World of Tomorrow), Hideghegy (Cold Mountain), Jóbarátok (Friends – 9 epizód), Elveszett jelentés (Lost in Translation), Rossz álmok (The Gift), Tolvajtempó (Gone in 60 Seconds), Brókerarcok (Boiler Room), Drogosztag (The Mod Squad), Ryan közlegény megmentése (Saving Private Ryan).

A film alkotói

 

SETH MacFARLANE (forgatókönyvíró / rendező / Ted eredeti hangja) Emmy-díjas szórakoztatóipari szakember, akinek egyik leghíresebb munkája a Family Guy című sorozat. A másik a Ted, minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka, amely több mint 545 millió dolláros összbevételt ért el.

2014-ben mutatták be western-vígjátékát (Hogyan rohanj a veszTEDbe – A Million Ways to Die in the West), amelynek rendezője, forgatókönyvírója, producere és egyik szereplője volt. MacFarlane animációt és formatervezést tanult. Tehetsége felkeltette a FOX csatorna vezetőinek figyelmét, akik felkérték, készítsen egy pilotot egy létrehozandó rajzfilmsorozat számára. MacFarlane fél év alatt létrehozta a félperces bemutató kisfilmet, amiből a Family Guy kinőtt. A pilotnak ő volt a kreátora, animátora, forgatókönyvírója és rendezője, ráadásul az ő hangján szólalt meg az összes férfi szereplő. Munkáját 1998 májusában mutatta meg a FOX vezetőinek, hetekkel később zöld utat kapott a sorozat. MacFarlane 24 évesen a televíziózás legfiatalabb executive producere lett.
Az évek során MacFarlane három Emmyt kapott a Family Guyért (legjobb animációs szinkron, legjobb zene és szöveg, legjobb rajzfilmsorozat).

Egyebek között az Amerikai fater (American Dad!) és A Cleveland Show (The Cleveland Show) társkreátora, executive poducere és szinkronhangja. Szintén executive producere A Flintstone család (The Flintstones) legújabb változatának, valamint a Cosmos: A Space-Time Odyssey című dokuszériának, amelyek jövőre kerülnek adásba.

MacFarlane ünnepelt dzsessz-zenészként teltházas koncerteket ad, első albuma két Grammy-jelölést kapott.

2011 szeptemberében ő vezette a Comedy Centralon a Roast című celebgúnyoló show-t, ő az egyetlen, aki harmadszor volt roastmaster.

2011. szeptember 11-én, mivel téves időpontot kapott, tíz perccel lekéste azt a gépet, amely később a World Trade Center északi tornyába csapódott.

SCOTT STUBER (producer) a Bluegrass Films alapító vezérigazgatója, amely 2006 óta a Universal Pictures égisze alatt működik.

Legutóbbi munkái közé tartozik a Személyiségtolvaj (Identity Thief) és a Ted. Előbbi vígjáték 174 millió dolláros összbevételt ért el, míg Seth MacFarlane kegyetlen humorú komédiája minden idők legsikeresebb korhatáros vígjátéka lett.

Stuber korábbi sikere a Csatahajó (Battleship) című sci-fi akciófilm volt. A rendkívül nagy költségvetésű szuperprodukció a szkeptikus várakozások ellenére csaknem százmillió dolláros nyereséget termelt.

Stuber másik filmje, a Védhetetlen (Safe House) több mint 200 millió dolláros összbevételt ért el. Legutóbbi filmjei közé tartozik a Szerelem és más drogok (Love and Other Drugs), a  Páros mellékhatás (Couples Retreat) és a Derült égből szerelem (Love Happens).
Stuber nyolc éven át felügyelte a Universal stúdió produkcióinak gyártását, tucatnyi sikerfilm elkészítése fűződik a nevéhez: King Kong (King Kong), Bőrnyakúak (Jarhead), Egy csodálatos elme (A Beautiful Mind), Vágta (Seabiscuit), A remény bajnoka (Cinderella Man), München (Munich), Apádra ütök (Meet the Parents), Vejedre ütök (Meet the Fockers), A Bourne-rejtély (The Bourne Identity), A Bourne-csapda (The Bourne Supremacy), Egy fiúról (About a Boy), 40 éves szűz (The 40-Year-Old Virgin), 8 mérföld (8 Mile), A múmia (The Mummy) filmek, az Amerikai pite (American Pie) filmek, Péntek esti fények (Friday Night Lights), Segítség, apa lettem! (The Family Man), Hajrá, csajok (Bring It On).
További fontosabb filmjei immár saját cégének égisze alatt: Én, a nő és plusz egy fő (You, Me and Dupree), Szakíts, ha bírsz (The Break-Up), Királyság (The Kingdom), 47 ronin (47 Ronin).

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK