Rövidhírek
Mit tegyünk, ha pénzügyi panaszunk van?
Azonban egy tudatos fogyasztó is kerülhet kellemetlen helyzetbe. Az alábbiakban segítünk, hogyan kezelje panaszát hatékonyan.
1. lépés: Keressük meg a pénzügyi szolgáltatót!
Önnek jogában áll teljes körű tájékoztatást kérni, szolgáltatójának pedig kötelessége megadnia azt. Kérjen tájékoztatást, felvilágosítást a pénzügyi szolgáltatótól, ha információra van szüksége!
Amennyiben nem tájékoztatást vagy felvilágosítást szeretne kérni pénzügyi szolgáltatójától, hanem kifogása van annak valamely eljárásával vagy szolgáltatásával kapcsolatban, akkor azt panaszként jelezze pénzügyi szolgáltatója felé. A szolgáltató panaszkezelési eljárása törvény alapján térítésmentes, azért külön díjat nem számíthat fel, kivéve bizonyos rendkívüli eseteket. Pénzforgalmi szolgáltatással (pl. fizetési számlára történő készpénzbefizetést lehetővé tevő szolgáltatás, valamint a fizetési számla vezetéséhez szükséges összes tevékenység; ) összefüggő panasz esetén Ön akkor fordulhat az MNB-hez, ha a szolgáltató az írásbeli panasz közlését követő 15 munkanapon belül egyáltalán nem válaszol és ideiglenes választ sem ad, illetőleg 35 munkanapon belül nem küld végső választ a panasszal kapcsolatban.
Hogyan érdemes megfogalmazni a panaszt?
A panaszügyintézést segíti, ha Ön a panaszában figyelembe veszi az alábbi szempontokat:
- pontosan megjelöli pénzügyi szolgáltatója eljárásával, szolgáltatásával kapcsolatos kifogásait, és azokat az információkat, amelyek a panasza alapjául szolgálnak, vagy álláspontját igazolják (pl. a panasszal érintett szerződés száma stb.);
- amennyiben több kifogást is előterjeszt pénzügyi szolgáltatója eljárása kapcsán, azokat elkülönítetten közli, lehetőség szerint felsorolásszerűen rögzíti azokat;
- konkrét kérést fogalmaz meg, amelyben javaslatot tesz a panasz rendezésére, megoldására; álláspontját okirattal, dokumentummal támasztja alá.
- A bejelentéshez benyújtandó dokumentumokat az adott szolgáltató panaszkezelési szabályzata tartalmazza, ezért érdemes azt figyelmesen elolvasni. A szabályzat arra is kitér, hogy a szolgáltató milyen adatokat kérhet be az ügyféltől.
Ne feledje! Mindig tegye egyértelművé, hogy az adott esetben panasszal él, mert jogszabály a panaszra vonatkozóan írja elő a pénzügyi szolgáltatók számára a meghatározott határidőn belüli, főszabályként 30 napos válaszadási kötelezettséget. A pénzügyi szolgáltatónak a panaszkezelési szabályzatot valamennyi ügyfélszolgálati irodájában, továbbá a honlapján hozzáférhetővé kell tennie, és az kikérhető.
2. lépés: Hová fordulhatunk, ha pénzügyi szolgáltató elutasító vagy nem válaszol?
- fogyasztóvédelmi eljárást kezdeményezhet a Magyar Nemzeti Banknál (MNB);
- eljárást kezdeményezhet a Pénzügyi Békéltető Testületnél (PBT);
- polgári peres eljárást indíthat a bíróságon.
Pénzügyi fogyasztóvédelmi kérdése esetén keresse bizalommal irodáinkat. Díjmentesen segítünk szakszerű panaszlevél, Magyar Nemzeti Bank és Pénzügyi Békéltető Testületi eljárás megindításához szükséges kérelem elkészítésében. Elérhetőségeink: https://penzugyifogyaszto.hu/
Elérhetőségek:
8900 Zalaegerszeg, Tompa M. u. 1-3. I.em. (a Göcsej Üzletház emeletén),
Telefon: +36 30 699 0056 (ügyfélfogadási időben!)
E-mail: zalaegerszeg@penzugyifogyaszto.hu,
web: www.penzugyifogyaszto.hu
Ügyfélfogadás:
HÉTFŐ: 8:00-14:00 // SZERDA: 11:00-17:00 // PÉNTEK: 8:00-14:00
Pénzügyi Navigátor. Utat mutat a pénzügyekben.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
80.000 forintért kellett meghalnia - Nyitott porták, nyitott szívek - Tavaszi portanyitogató a Zala-völgyébenTöbb zalaegerszegi helyszínen ültettek fát a VG Kft. munkatársaiVáltozik a zalaegerszegi helyi autóbusz-közlekedés április 26-tólA Fidesz-KDNP frakció a legfontosabb közgyűlési döntésekrőlTojáskeresés sok csokival a Göcseji FalumúzeumbanZalaegerszeg fejlődött a legdinamikusabban 2014-2024 közöttSzombaton húsvéti piac lesz Zalaegerszegen, sonkakóstolóvalNagypénteken is nyitva lesz a zalaegerszegi VásárcsarnokTöbbször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nincs rá ideje -
rovatunk hírei
80.000 forintért kellett meghalnia - Nyitott porták, nyitott szívek - Tavaszi portanyitogató a Zala-völgyébenTöbb zalaegerszegi helyszínen ültettek fát a VG Kft. munkatársaiVáltozik a zalaegerszegi helyi autóbusz-közlekedés április 26-tólA Fidesz-KDNP frakció a legfontosabb közgyűlési döntésekrőlTojáskeresés sok csokival a Göcseji FalumúzeumbanZalaegerszeg fejlődött a legdinamikusabban 2014-2024 közöttSzombaton húsvéti piac lesz Zalaegerszegen, sonkakóstolóvalNagypénteken is nyitva lesz a zalaegerszegi VásárcsarnokTöbbször reggelizne a magyar úgy, mint húsvétkor, de nincs rá ideje top 10
Változik a zalaegerszegi helyi autóbusz-közlekedés április 26-tólNagypénteken is nyitva lesz a zalaegerszegi VásárcsarnokA gyülekezés alapjog: Zalaegerszegen is demonstrált a MomentumA fiúk körében is népszerű a fodrászat, főleg a barberkedésHorváth Csongor festményei az internet előtti kort idézikPörgős évadzárót kínál a Hotel MentholZalai díjazottak a szombathelyi Szezon tavaszi tárlatonÁprilis 14-től gázvezeték rekonstrukciós munkálatok kezdődnek Zalaegerszegen, a Petőfi utcábanSzombaton húsvéti piac lesz Zalaegerszegen, sonkakóstolóvalNémeth Miklós grafikái ihlették a diákok verseit