2018.04.23., hétfő - BélaZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

A közvilágosítástól a parkolásig

2017. december 08. péntek, 18:24
Szerző: V.Zs.
Telefonon, e-mailben, és szóban is feltehették kérdéseiket a zalaegerszegiek a közelmúltban lezajlott közmeghallgatáson. Az alábbiakban olyan témákat választottunk, amelyek a közérdeklődés középpontjában vannak.

A kérdező szerint a 76-os úton a Cserlapi buszmegállóval kapcsolatosan javasolja, hogy Zalaegerszeg felé 80 méterre át kellene helyezni a megállót a kanyar miatt, mivel az nagyon balesetveszélyes. Szemtanúja volt, hogy a közelmúltban majdnem elütöttek ott egy kislányt.

A választ a polgármesteri hivatal műszaki osztálya a következőkben fogalmazta meg: a 2011-2012-ben lezajlott kivitelezési munkák során a főútnak a cserlapi szakasza teljes mértékben átépült. „A megszélesített, nagyobb forgalmi sebességre tervezett útszakaszon a gyalogos átkelés valóban nagyobb körültekintést igényel. A lakók által jelzett problémát már korábban továbbítottuk a közútkezelőnek valamint a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felé.

Illusztráció

Kérdések és válaszok a közmeghallgatáson

Időközben az M9 autóút Vasvár-Zalaegerszeg közötti szakaszának tervezésével összefüggésben megkezdődött a „76. sz. főút 48+400-50+100 km szelvény közötti szakasz négynyomúsítás létesítése” projekt előkészítése. A gyorsforgalmi út kialakításának egyik feltétele, hogy a gyalogos folyópályán történő átvezetése lehetőség szerint megszüntetésre kerüljön. A Cserlapi városrészt kiszolgáló buszmegállók áthelyezését és köztük egy gyalogos és kerékpáros aluljáró kialakítását is tartalmazó tervdokumentáció elkészült, mely jogerős építési engedéllyel rendelkezik. A beruházó lebonyolító NIF Zrt. tájékoztatása szerint már a beszerzési eljárás zajlik. Az aluljáró megépítésével lehetővé válik a 76. sz. főút két oldala között a gyalogos forgalom biztonságos átvezetése.

Több alkalommal érkezett hibabejelentés a polgármesteri hivatalhoz, hogy a Kossuth u. 63 sz. épület oldalfalain található lámpatestek nem működnek. A hibák jelzése rögzítésre került: az E.ON vizsgálata alapján a világítás betápláló kábele hibátlan. A karbantartók szerint a lámpatestekben nem mérhető feszültség. A javítást végző szakemberek visszajelzései alapján az a vélemény alakult ki, hogy a felszerelt lámpák működésképtelenségének okát az épülettömbön belül található elektromos rendszerben kell keresni.

A város parkolási helyzetével kapcsolatban több felvetés is megfogalmazódott. A fizetős övezetek kiterjesztésével jelentős változáson ment keresztül pozitív és negatív irányban is a parkolás. Pozitív abban az értelemben, hogy kis mértékben csökkent a belvárosi parkolók zsúfoltsága, ugyanakkor a zónán kívüli utcákban egyre többen keresnek parkolási lehetőségeket, ami sokszor szinte már a közlekedés biztonságának a rovására megy. Például Arany János utca nyugati oldala, de néha már a Kisfaludy utca Vizslaparkot átszelő szakaszán is parkolnak, ami az út szélessége miatt könnyen okoz torlódást. Hasonló a helyzet a Virág Benedek utcában is.

A másik felvetés, hogy milyen szempontok figyelembe vételével kerültek kijelölésre parkolóhelyek mozgáskorlátozottak számára. Szinte nincs két egyforma parkoló, egyes vélemények szerint némelyik olyan szűk, hogy egy egészséges ember is nehezen szállna ki a kocsijából. Az észrevételre a műszaki osztály jelezte: a megnövekedett gépjárműállomány elhelyezésével kapcsolatban koncepcionális szinten foglalkoznak a forgalombiztonsági kérdéseket szem előtt tartva. a jelentkező problémákat folyamatosan próbálják kezelni. Az új építésű parkolóban létesülő „mozgáskorlátozott parkolók” kerekesszékkel is kényelmesen használható. A lakóterületeken egyéni kérésekre kijelölt ilyen parkolók az egyéni igényekhez igazítottak, legtöbbször nincs szükség a kerekes-székes hozzáférésre.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL
CÍMKÉK