2020.07.16., csütörtök - ValterZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Egyszerűbb, gyorsabb közigazgatást

2018. szeptember 27. csütörtök, 17:46
Szerző: A.L.; Fotó: A.L.
Gyorsabb, egyszerűbb, egységes, és jobb minőségű ügyfélszolgáltatás a célja a kormány által az egész országra kiterjesztett közigazgatás-fejlesztési operatív projektnek (KÖFOP), mely révén többek között 700 ügytípus egyszerűsödik, vagy szűnik meg a következő évben – közölte a Miniszterelnökség közszolgálatért felelős államtitkára a projekt nyitórendezvényén, a zalaegerszegi megyeházán.

Dr. Tuzson Bence kifejtette, hogy hét megyei kormányhivatalban indultak el a közigazgatáson belüli folyamatok egyszerűsítését, egységesítését és elektronizálását segítő fejlesztések, amelyek a teljes magyar közigazgatás számára hoznak eredményeket. A Zala Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium ennek egyik elemét valósítja meg, vagyis olyan informatikai fejlesztést, amely az elektronizált ügyintézés legmagasabb szintű bevezetését teszi lehetővé az országban. Ehhez a zalai kormányhivatal 5,95 milliárd forintos vissza nem térítendő uniós támogatásban részesült.

A megyei kormányhivatal feladata az informatikai fejlesztés

Az államtitkár a KÖFOP projekt további feladatairól elmondta, hogy létrehoznak egy közigazgatási tudástárat, melynek célja, hogy az állampolgárok ugyanolyan magas szintű szolgáltatást kapjanak, bárhol is térjenek be egy kormányhivatalba, vagy egy kormányablakba az országban. Az online felületen elérhető tudástár alkalmazásban egyrészt az ügyintézők részletes tájékoztatóhoz jutnak a kormányablakokban intézhető mintegy 2500 ügytípus kezeléséről, az állampolgárok pedig arról kapnak közérthető információt, hogy miként intézhetik az egyes ügyeiket.    Jelezte továbbá, hogy közel 700 feleslegesnek látszó ügytípust terveznek leegyszerűsíteni, vagy megszüntetni.

A hivatalokon belüli többszörös ügyintézéseket is leegyszerűsítik, hogy egy ügyben ne kelljen több osztályhoz fordulniuk az állampolgároknak. Mint mondta, ezekről még idén kormánydöntés születik, az átalakítással, összevonással vagy megszüntetéssel kapcsolatos jogalkotási munkát a jövő évben végzik el. A cél az, hogy mindennel készen legyenek a közigazgatási bírósági rendszer 2020. január elsejével tervezett indulása előtt. Az utóbbi az egyfokú ügyintézési rendszer bevezetését szolgálja, melynek működése hasonlít az ausztriaihoz.

Dr. Sifter Rózsa kormánymegbízott arról beszélt, hogy a kormány a Zala Megyei Kormányhivatalt jelölte ki az ügyfélkapcsolati rendszerek fejlesztése elnevezésű projekt megvalósítójának 2016 januárjában. Egy konzorcium jött létre, melynek a zalai kormányhivatal mellett tagja a Miniszterelnökség, mint szakmai irányító, valamint Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ), amely a minőségbiztosításért felel.

Elmondta továbbá, hogy a zalai kormányhivatal projektjében a fővárosi és megyei kormányhivatalok egységes működéséhez szükséges alapvető fejlesztéseket valósulnak. Ilyen többek között a közigazgatási tudástár, a belső jogosultságkezelési, valamint az állami tisztviselők teljesítményértékelési rendszerének kialakítása. Olyan kormányablak mobil applikáció. hoznak létre, amely telefonról is lehetővé teszi az egyes ügyek elindítását és nyomon követését az állampolgárok részére. Bővülnek a kormányablakban intézhető ügykörök is, így TAJ-kártya-másolatot, erkölcsi bizonyítványt és európai uniós egészségbiztosítási kártyát is lehet majd igényelni.

A sajtótájékoztatón Tuzson Bence közölte azt is, hogy Bagodban adják át a tizedik kormányablakbuszt, melyek számát a későbbiekben ötvenre kívánják növelni az országban. A kétfős mobilizált ügyfélszolgálattal elsősorban a kistelepüléseken élők számára kívánják biztosítani az ügyintézés lehetőségét.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK