Vezető hírek
Kompozíció, horizont, színkeverés
Művészeti alkotótábor az adys gimnazistáknak
Az egyhetes alkotótáborba az eddigiektől eltérően nemcsak a gimnázium „elsőseit” várták, hanem a felsőbb évfolyamosok közül is meghívtak néhány tehetséges diákot. Tánczos György és Monok Balázs művésztanárok vezetésével hétfőtől péntekig, reggel 9 órától 15 óráig folyt a munka. Mint azt Tánczos György ott jártunkkor elmondta, a cél az volt, hogy némi elméleti bevezetést követően a diákok egész nap rajzolhassanak, festhessenek. Vagyis, hogy minél inkább elmélyülhessenek a gyakorlati oktatás rejtelmeiben. Órai keretek között ugyanis erre sokkal kevesebb idő jut. A tóparti táborban viszont „sűrítve” kapják meg mindazt, amire év közben sokszor csak a 45 perces időkeret áll rendelkezésre.
Tánczos György, Berta Csongor (9. A osztályos tanuló) és Monok Balázs
Az idei tábor azért volt különleges, mert nemcsak a „kicsiket”, vagyis a kilencedikeseket várták, hanem a felsős gimnazisták közül is jelen voltak néhányan. Ők amellett hogy szintén rajzoltak és festettek, afféle mentorai voltak a fiatalabb korosztálynak. Segítették, támogatták őket és bátran fordulhattak hozzájuk kérdéseikkel is a kezdő gimisek. A tanárok úgy látják, hogy ez a módszer jól bevált. A gyerekek nemcsak tanultak, gyakoroltak, hanem csapatépítő jellege is volt az alkotótábornak.
- A ceruzarajz, a diópác grafika és az akvarellfestés technikájával ismerkedhettek meg a diákok. De elméleti óra, vetítés és ecsetkezelési „útmutató” is várta őket. A téma a Gébárti-tó partján adott: a víz, a fák, a fények. Vagyis a minket körülvevő természet. Ezen belül a gyerekek szabad kezet kaptak. A lényeg inkább az volt, hogy mindenki találjon magának egy olyan témát, vagy motívumot, amit az egy hét során „boncolgathat” – fogalmazott Tánczos György.
Mint mondta, nemcsak több korosztály, hanem többféle stílus is találkozott a táborban. A tanárok számára mindig örömteli, amikor már az alsóbb évfolyamosoknál megfigyelhető az egyediség, a sajátos vonalvezetés, vagy érdeklődési terület. Látszik, hogy később ki lesz minimalistább alkotó, ki pedig részletgazdagabb ábrázoló. Ki vonzódik a szálkás vonalakhoz, vagy épp a teltebb színekhez.
Többféle technikát kipróbálhattak a diákok
- Az elméleti órák keretében bemutattunk nekik eltérő felfogású alkotókat, hogy egy-egy konkrét példán keresztül lássák a stílusbéli különbségeket. Persze azokat a fő törvényszerűségeket is megismerték, amiket minden művészeti gimnazistának el kell sajátítania.
Hogy mik ezek? Tájfestés esetén többek között a helyes kompozíció, az arányok, a horizont, valamint a köd- és a színperspektíva. Miképp változnak a foltok és a színek a távolsággal és milyen szabályai vannak a színkeverésnek?
A Gébárti-tó környezete mindezek megfigyelésére, elsajátítására teljesen ideális terep. Sőt, ahhoz is, hogy a parton – kisebb csoportokban, vagy akár egyedül – ücsörögve elmélyülten alkothassanak a diákok.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Emelkednek a pótdíjak a Volánbusz járatain Kitüntetettek köszöntéseParkoló- és burkolatfelújítási munkálatok a zalaegerszegi Stadion utcábanElfogták és kihallgatták a bombafenyegetőt - egy 15 éves diák a gyanúsítottHalálos lakástűz SzentgyörgyváronÜlésezett az Idősügyi TanácsHarmadszor is bombariadóKönyv-és kiadványbemutató a MindszentyneumbanNem ismerte be a bűnösségét a „zalai Jézus”Fizetési meghagyást (fmh) kaptam. Mi lesz most? -
rovatunk hírei
Velocipéd és robogó gyertyafénybenSok kis mozaikból áll összeAkvárium-installáció a víz világnapjáraEgy éve nyílt a Göcseji TudásközpontTéli képek műanyag csomagolásbanTündöklés, bukás, újratervezésTermészettudományi verseny és kiállításSzennyvíz-rekonstrukció a Kosztolányi utcábanKockásliliomok a ParkerdőbenLegyél te is Napvándor! top 10
Megújul a volt Ruhagyár: loftlakások épülnekNőnapi csevej Krajczár ZsuzsávalKerek évforduló tanulmánykötettelMikortól, hova, hányassal?150 éves a Petőfi-iskolaTöbb kísérleti darab kellene…?Nem ismerte be a bűnösségét a „zalai Jézus”Jó ügyért kiállni mindig érdemes Harmadszor is bombariadóTársadalomformáló személyiségek