Archivum
KRESZ-módosítás
Az oktatás is alkalmazkodik mostantól a módosított KRESZ-hez. Keszthelyen elindult az első olyan tanfolyam, ahol már a legújabb, január 1-jétől érvényben lévő szabályok alapján oktatják a tananyagot.
Vitatott pontok a szabályozásban
A közúti rendelkezések módosítását elsősorban a biciklisek, és a gyalogosok fokozottabb védelme érdekében fogadta el a kormány még tavaly november végén. A szabályozás a járókelőket sokkal jobban védelmébe veszi, mint eddig, példa rá, hogy a vezetőnek már akkor is óvatosan kell megközelítenie a gyalogátkelőhelyet, ha a gyalogos csupán hajlandóságot mutat az átkelésre. A módosítás részletes sebességhatárokat vezet be a kerékpárosok közlekedésére, akár a gyalogosokkal közösen használt útszakaszokon is.
Az autósok közül többen is vitatják, vajon csakugyan jó-e, hogy a biciklisek mostantól akkor is behajthatnak az egyirányú utcába, ha nincs kijelölt kerékpársáv, és ellenkező irányból haladhatnak, amennyiben azt tábla engedélyezi.
Illetve, hogy valóban a könnyebb és biztonságosabb közlekedést szolgálja-e, hogy legálisan sorolhatnak előre a piros lámpánál álló járművek mellett, ami ugyanígy vonatkozik majd a motorkerékpárokra és a segédmotoros kerékpárokra is, amik ilyen esetekben a gépkocsik között hajthatnak előre. A KRESZ megengedi újabban a motorosok számára a járdán való parkolást, illetve az autóbuszsáv használatát is, ez utóbbi azonban a Keszthelyen közlekedőket kevésbé érinti.
Kucskó Edina, az egyik helyi autósiskola kirendeltségvezetője elmondta: a napokban már megjelent a változtatásokkal kiegészülő könyv, elkészültéig, az idei első tanórákon jegyzetekből tanulták az összesen hatvan pontban megváltozott KRESZ tananyagot. Ebben egyebek mellett szerepel például, hogy a rendszámot megfelelő módon kell a járművön elhelyezni, illetve láthatóvá tenni.
– Míg a szabály eddig csupán azt írta elő, hogy a járműnek rendelkeznie kell hatósági jelzéssel, mostantól ennek meglétét és állapotát már indulás előtt ellenőrizni kell – mondta el Gyulavári Gábor, az autósiskola egyik oktatója. További változások közé tartozik, hogy a korábbi 2500 kilogramm helyett 3500 kg megengedett össztömegig egységesülnek a sebességhatárok.
Újdonság, hogy megszűnik a számszerűsített sebességkorlátozás a vasúti átjárókban, ugyanakkor az oktató kiemelte: a körültekintő vezetésre vonatkozó szabályok még mindig érvényben vannak. A módosítás pontosítja a leállósáv használatának szabályait, mely szerint azt műszaki meghibásodás vagy mentés, forgalomellenőrzés, útfenntartás illetve úttisztítás esetén vehetik csak igénybe az autósok.
Az új szabályozás révén eddig nem használt táblák és új útburkolati jelek is feltűnnek majd. Ezzel kapcsolatban a keszthelyi önkormányzat útügyi referense elmondta: folyamatban vannak az ehhez kapcsolódó intézkedések. A forgalmi rend átalakítása amúgy is napirenden van a Fő tér rekonstukciójával egy időben.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Diáknapot szerveztek a Deák-technikum tanulóiZEGINFO: Bali Zoltán és Gecse Péter sajtótájékoztatója a közgyűlési döntésekrőlBelvárosi időutazás: Zalaegerszeg 1885-ben Létrejött a ZalaZone AlapítványFejlesztik a közvilágítást a Petőfi utcábanEurópa nap a zalaegerszegi Európa térenParkoló felújítás a Jákum utcábanZalaegerszeg és a biciklizés rajzpályázatGondos tervezés- Gondtalan nyaralás! Hogyan fizessünk a nyaralás alatt?Május 7-től partfal helyreállítás kezdődik a Bozsokihegyi úton -
rovatunk hírei
Atlétikai hírek a szezon végén top 10
A ballagások napja volt a szerda ZalaegerszegenMegújul a Lottó Ruhaház épülete a zalaegerszegi Deák térenEgészséges Zalaegerszeg: együttműködési megállapodás az önkormányzat és a kórház közöttHolland kerékpáros tanulmányúton járt Bali ZoltánMásodfokú meteorológiai riasztást adtak ki Zala vármegye területéreMosoly, tehetség, elfogadás – így szólt az idei Esély GálaSzakmai nap a könyvtárak jelenkori kihívásairólRetro majális, kutya majális, azálea virágzás ZalaegerszegenA kígyó és az oroszlán címmel jelent meg Szalai Szimonetta első regényeKönyvtári kihívás az olvasás népszerűsítéséért