Archivum
Illúzió arcpakolás?
Nem kell ahhoz Grétsy Lászlónak lenni, hogy az ember időnként megálljon egy szóra – vagy inkább egy vigyorgásnyi időre – az utcákat, üzleteket járva.
Félreérthető cég- és termékfeliratok
Nincs azzal gond, hogy az áruk és szolgáltatások sűrűjében a gyártók és tulajdonosok próbálnak közérthető, figyelemfelkeltő szlogeneket, üzletneveket és termékleírásokat kitalálni. De hát a helyesírásnak van azért még szabálya, a hangzatosan egymásmellé biggyesztett szavaknak meg értelmezhetősége. Illetve jó néhány esetben vicces „félreértelmezhetősége”.
Mi az például, hogy Illúzió Szépségszalon? Most akkor tényleg van ott szalon, vagy csak a képzeletünk játszik? Vagy ami még rosszabb: a felkínált szépségnek végül csak az illúziójával távozhatunk. Hiába a sok kezelés, pakolás, drága kence, arcunk éppoly ragyás, mint mielőtt beléptünk volna.
Bár mintha egy pillanatra megcsillant volna valami remény. Nyilván az üzlet megálmodója „minden képzeletet felülmúló szépségeket” kíván varázsolni az ügyfelekből, de nem számolt az illúzió szó negatív hatásaival; hamis látszatával.
Elgondolkodtató az is, hogy az Alkalmi Ruhaszalon mit jelenthet a vevő számára. Esetleg azt, hogy alkalmanként ruhát árulnak, más alkalmakkor meg mondjuk hentesárut? Valószínűbb, hogy inkább alkalmiruha-szalonba várja kedves kuncsaftjait a tulajdonos, ahol díszes kelmékből válogathatunk jeles eseményekre.
De, ezek a szóösszetételek valahogy nem mennek minálunk, és mintha a kötőjelek használatától is viszolyognának kissé a boltosok. Pedig nem kerülne többe a cégtábla, ha például esküvői ruhakölcsönzés helyett esküvőiruha-kölcsönzés kerülne az üzletek fölé.
Időnként a boltokon belül se jobb a helyzet. Aki elég bátorságot érez, kipróbálhatja az Ízemlék szilvalekvárt. Biztos jó anyag. Erősen hallucinogén lehet, így már kis mennyiség elfogyasztása után „flashback” élményben van részünk: mintha éreznénk nagyanyáink szilvalekvárjának zamatát. De ez csak halvány emlék, képzeletünk játéka. Értjük, persze: a gyártó ízőrző szeretne lenni.
Valószínűleg a „hagyományos”, „nagymama”, „eredeti” és más hasonló, tradicionális eljárásra, ízvilágra utaló címkéket mások már rég lefoglalták, ezért kitalált egy másikat. De ettől az emlék, még nem válik valósággá.
A sort még hosszan lehetne sorolni üzleten kívül és belül egyaránt. A „díjnyertes” viszont mindenképpen a Gyermekbizományi. Itt nincs semmi félreértés! Hó végén, jó pénzért bevágjuk a kölyköt a zaciba, aztán majd fizetés után érte megyünk.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Diáknapot szerveztek a Deák-technikum tanulóiZEGINFO: Bali Zoltán és Gecse Péter sajtótájékoztatója a közgyűlési döntésekrőlBelvárosi időutazás: Zalaegerszeg 1885-ben Létrejött a ZalaZone AlapítványFejlesztik a közvilágítást a Petőfi utcábanEurópa nap a zalaegerszegi Európa térenParkoló felújítás a Jákum utcábanZalaegerszeg és a biciklizés rajzpályázatGondos tervezés- Gondtalan nyaralás! Hogyan fizessünk a nyaralás alatt?Május 7-től partfal helyreállítás kezdődik a Bozsokihegyi úton -
rovatunk hírei
Teszt cikkEgy idegenbeli siker születettA Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereség top 10
A ballagások napja volt a szerda ZalaegerszegenMegújul a Lottó Ruhaház épülete a zalaegerszegi Deák térenEgészséges Zalaegerszeg: együttműködési megállapodás az önkormányzat és a kórház közöttHolland kerékpáros tanulmányúton járt Bali ZoltánMásodfokú meteorológiai riasztást adtak ki Zala vármegye területéreMosoly, tehetség, elfogadás – így szólt az idei Esély GálaSzakmai nap a könyvtárak jelenkori kihívásairólRetro majális, kutya majális, azálea virágzás ZalaegerszegenKönyvtári kihívás az olvasás népszerűsítéséértZrínyi és Arany a magyarérettségi feladatai között