2019.12.12., csütörtök - Gabriella Zalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Gyalogos aluljáró és vadátjáró is létesül

2018. november 16. péntek, 17:52
Szerző és fotó: Antal Lívia
Gyalogos aluljárót valamint vadátjárót és a mezőgazdasági területek megközelítését lehetővé tevő utat is létesítenek az M76-os gyorsforgalmi út Zalaegerszeg és Alsónemesapáti között épülő 1,5 kilométeres szakaszán. A zalai megyeszékhelyt az M7-es autópályával összekötő új autóút a Modern városok program keretében épül meg.

Az M76-os Zalaegerszeg felől is épül

Vigh László országgyűlési képviselő, az útépítésért felelős miniszteri biztos a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján elmondta, hogy a Zalaegerszeget az M7-es autópályával összekötő, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út okosútként épül, ugyanis csatlakozik a megyeszékhelyen épülő, elektromos és önvezető autók vizsgálatára is alkalmas tesztpályához. A M76-os város felőli szakaszának építése a 76-os főúttal azonos nyomvonalon zajlik, ami a tervek szerint 2020 közepére készül el.

Vadátjáró és út is létesül a leendő M76-os alatt

Kiss Boglárka, a beruházó, Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) szóvivője azt tette hozzá, hogy a zalaegerszegi csatlakozás építésével párhuzamosan az M7-es autópálya és Balatonszentgyörgy között is zajlanak a munkálatok. Ez egy 8,5 kilométeres szakasz lesz, ami 38,8 milliárd forintból épül meg. A két helyszín között megépítendő 24 kilométeres új nyomvonal tervezése pedig még tart. Elmondta továbbá, hogy a NIF feladata az 5G-s kommunikációs hálózat kiépítése is, ami a Zalaegerszeg határában jelenleg épülő 1,5 kilométeres szakaszt nem érinti. Az 5G infokommunikációs technológia az M76-os gyorsforgalmi út M7-es csatlakozása utáni csomópontjaiban lesz elérhető, továbbá a tervezés alatt lévő nyomvonal 10 kilométeres szakaszán működik majd. Mindkét épülő szakaszon 2020 közepére szeretnék befejezni a kivitelezést, melyeket várhatóan birtokba is vehetik a közlekedők. Az összesen 170 milliárd forintba kerülő, mintegy 40 kilométer hosszú M76-os átadását 2022-re tervezik.

Vigh László, Bányavári Gábor nyugat-magyarországi területi igazgató (Colas), Kiss Boglárka

Zalaegerszeg és Alsónemesapáti közötti fejlesztés jelentősége, hogy a 1,5 km hosszú eddig 2×1, illetve 1+2 sávos főúti szakasz 2×2 sávossá épül át. Februárban kezdődött meg a munka fakivágással, hogy ez még a vegetációs időszak előtt megtörténjen. A tervek elkészülte után az érdemi kivitelezés nyáron indult, ami már forgalom-eltereléssel is járt.

A gyalogos aluljáró a zártkerti ingatlanok mellett épül, a korábban négysávosított szakasz után (3. kép). Lejjebb, az Alsónemesapáti irányába tartó egyenes szakaszon elbontottak egy nagyobb részt a 76-os főútból. Ezt kerüli ki jelenleg az ideiglenes út. Itt most még egy hatalmas gödör tátong, ahol a vadátjáró illetve a mezőgazdasági területek megközelítését lehetővé tevő út létesül. Tulajdonképpen a leendő M76-os alatt. A cölöpöket már lerakták, ami további elemekkel a megépítendő közúti felüljáró megtartását szolgálja majd. Ha az időjárás engedi, még a télen megkezdik a negyedik sávhoz szükséges földmunkákat is. A tervek szerint 2019 őszén már ezen az új nyomvonalon közlekedhetnek az autósok. A Colas Út Zrt. végzi a kivitelezést, melynek értéke 3,7 milliárd forint.

 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK