Vezető hírek
D’Clinic Studios: performansz a női testről
Művészettel a kiszolgáltatottság ellen
A fiatal alkotó az idei első résztvevője volt a D’Clinicnek, és a járványügyi prognózisokat látva lehet, hogy egyúttal az utolsó is – fogalmazott érdeklődésünkre Pál Katja, stúdióvezető. Aki a rezidenciaprogram aktuális programjait a Báthory úti műteremből a nemrégiben megnyílt MimikArt Galériába költöztette át, így az olasz művész zárókiállítására és performanszára is az új helyszínen került sor.
A kiállítótérben egy helyi autókereskedésből származó hulladékanyagokat, kidobásra szánt eszközöket, alkatrészelet láthatott a közönség; természetesen újragondolva, újrafestve. Mégpedig fehérre. Clarissa Falco szeret a fehérrel, és a fekete-fehér kombinációjával kísérletezni, máskor is gyakran használja ezeket a színeket, csakúgy mint a mostanihoz hasonló feminista témákat. Performansza is az átfestett tárgyak – mint díszletek – között zajlott, melynek témája a tárgyiasított női test volt.
A művész az alkotás során azt próbálja elemezni és megmutatni, hogy a hulladékként számon tartott tárgyak hogyan lehetnek egy város történetének elmesélői. Ezzel párhuzamosan pedig azt, hogy a szépség kánonján kívül eső női test hogyan válik „hulladékká”, felesleges dologgá a társadalom számára. Vagyis a test hogyan lesz alku tárgya, áru, vagy éppen kiszolgáltatott „objektum”.
Clarissa a performansz során maga is afféle tárggyá, szoborrá változott a tárgyak között. A kiszolgáltatottság érzését pedig vas-és fakeretekkel, és az azzal való kontaktussal fejezte ki leginkább az előadó. Ugyanakkor a mozdulatok – vagyis a művészi cselekvés – által újjá is épülhet, újjá is születhet a megalázott test. Ahogy a tárgyak, gépek, alkatrészek is új színt, formát, értelmet nyernek az újrahasznosítás révén. A negyvenöt perces előadást az eredetileg három perces The Woodwoman zeneszám kísérte - újra és újra lejátszva a dalt. Ez a lassú monoton effekt arra szolgált, hogy a nézők kilépjenek kicsit a valós időből, ami fontos eleme az efféle művészi akcióknak.
Az alkotónak a néhány hetes itt tartózkodása alatt volt egy másik projektje is: a Kosztolányi úton lévő telefonfülkét díszítette fel olasz feminista filozófusok idézeteivel, s hogy feltűnőbb legyen a dolog, színes lufikat is elhelyezett a fülkében.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Hosszú út vár a ZTE FC-reKözösen a huszadik szezonban is: Zalakerámia és ZTE KKBurkolatfelújítás Zalaegerszegen, a Hoffhalter utcábanÜnnepi kenyérszentelés a zalaegerszegi olai templombanFelavatták a Vizslapark gyermekrajz alapján készült zászlajátIngyenes egészségnap és szűrés a zalaegerszegi Dísz térenAugusztus 23-án ismét Lecsónap a zalaegerszegi piaconVáltozások a földhivatali ügyfélszolgálatok nyitvatartásábanMegújul az ivóvízhálózat és az útburkolat a zalaegerszegi Építők útjánElső Vergyálomi Versmaraton a zalaszentgróti pincesoron -
rovatunk hírei
Wolfpack 2025 Makettverseny és KiállításArte vita natura - a 32. GébArt Zalaegerszegi Nemzetközi Művésztelep zárókiállításaÉvfolyamtalálkozó a Pannon EgyetemenMúzeumok Éjszakája 2025Statárium- drámaelőadás a TörvényszékenXXIX. Göcseji Prószafesztivál a Gébárti-tónálÍgy éltünk a '80-as években - kiállítás a Göcseji MúzeumbanKitekintő - Frimmel Gyula grafikusművész kiállításaEsély Gála 2025Kis képek és műhelytitkok - Nemes László kiállítása top 10
Ideiglenesen láthatók a volt Ruhagyár homlokzatán Brád András divatrajzaiÚj névvel és külsővel folytatja működését a zalaegerszegi bevásárlópark20 évesen már életmentő a fiatal úszómesterFelavatták a Vizslapark gyermekrajz alapján készült zászlajátVárosi séta a 90 évvel ezelőtti Göcseji Hét nyomábanMóra Ferenc-díjban részesült Béres Katalin történész, főmuzeológusKacsatalálkozón járt a zalaegerszegi oldtimer tulajdonosKenyérszentelés, városi ünnepség, falumúzeum napja augusztus 20-ánGöcseji hét 90 címmel Zalaegerszeg első fesztiváljára emlékeznekMegszépülve fogadja a filmkedvelőket az Art Mozi vetítőterme