Vezető hírek
Borkommunikáció: Aszútól a zenitig
A résztvevőket Havasi Bálint múzeumigazgató mutatta be. A Századvég Kiadó gondozásában megjelent kötet „Balaton és néprajz - Néprajzi jellegzetességek, eltérések és azonosságok a Balaton két partján” című fejezetének szerzője: Gyanó Szilvia, a Balatoni Múzeum néprajzkutatója, aki a bemutatón moderátorként segítette, hogy minél több oldalról megvilágítást nyerjen, hogy miért is fontos a borral kapcsolatos kommunikáció. Beszélgetőpartnerének szegődött: dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, nyelvésze, közgazdásza, a kötet szerkesztője valamint Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke.
Megtudtuk: a tavaly megjelent, reprezentatív kiadvány célja az egyre jobb minőségű, egyre változatosabb magyar borok hazai és külföldi megismertetése, nemcsak a borász szakmának, hanem a borkedvelőknek is értékes információforrást kínálva. A reprezentatív kötetben a leghíresebb hazai borászok is elmondják, hogy miként vélekednek a témáról. Sauska Krisztián a könyvben úgy látja: A magyar bor világhírű, szeretjük mondani mi, magyarok. De hogy egyszer valóban az legyen, ahhoz okosan, színesen, önbizalommal kellene tudnunk beszélni róla egymás között és másokkal a nagyvilágban.
Laposa Bence azt húzta alá, hogy „a kezdetektől fogva cél volt, hogy kilépjünk a megszokott borkommunikációból, a múltba révedés és túlzó szakmaiság helyett a bor élvezetét, a termőhely szépségét mutassuk be a fogyasztóknak. Hiszünk a személyes meggyőződés, a profi arculat és a hiteles kommunikáció erejében.” Szepsy István azt emelte ki, hogy a bor nemcsak fogyasztási cikk, hanem ősidőktől fogva átörökíti a táj és a termelők fizikai és szellemi energiáit. Ám ahhoz, hogy a kultúrája tovább fejlődhessen, a piacon is sikeresnek kell lennie. Ehhez szükséges olyan üzenetek megfogalmazása, amelyeket a célközönség megért és befogad.
Font Sándor, az országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke a könyv ajánlójában arról tesz említést, hogy a kiadó nagy vállalkozásba kezdett húsz szerző és harmincnál több fotográfus közreműködésével. Az lenyűgöző kiállítású, egyben informatív kötet célja a borkommunikációs alapvetésen túl a minőségi, magyar borok fogyasztásának népszerűsítése.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Utazás előtt ne felejtsük el az utasbiztosítást!Ivóvízvezetéket újítanak felVasárnap Nemzeti összetartozás napjaÚtburkolati felújítás a Vizslaparki útonBudapestből versenyeztekZalában is kinyitják kapuikat a tűzoltószertárak I. Keszthelyi Agroturisztikai TalálkozóIdeiglenes forgalomkorlátozások ZalaegerszegenA tilos jelzés ellenére nem állt meg a buszsofőrIdén is Európa nap az Európa téren -
rovatunk hírei
30 éves a Hydrocomp Kft.Istenekről, hősökről, hiedelmekről a régészet napjánKözösségi teret építettek az Öreghegyi polgárőrökDíjeső az évadzárónDomborművel tisztelegtek emléke előttStreet Food Weekend 25 árussalEnergiahatékonyság, alternatív közlekedésBringázZeg! az AlsóerdőreKörnyezetkímélő utazás, élhetőbb városVárosrészi nap Botfán top 10
GÖCSEJ ÍZEISzabadtéri Pálos Szentmise - Kőtár avatás - Ásatási bemutatóDomborművel tisztelegtek emléke előttEnergiahatékonyság, alternatív közlekedésStreet Food Weekend 25 árussalDíjeső az évadzárónA majom szeme kötetbemutatóUtazás előtt ne felejtsük el az utasbiztosítást!Istenekről, hősökről, hiedelmekről a régészet napjánKözösségi teret építettek az Öreghegyi polgárőrök