2025.06.16., hétfő - JusztinZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Borkommunikáció: Aszútól a zenitig

2019. április 03. szerda, 19:38
Szerző és fotó: Nemes Norbert
Egy kötetlen hangvételű kötetbemutatóra hívták meg az érdeklődőket, március végén a Balatoni Múzeumba, ahol a Borkommunikáció. Aszútól a zenitig című kiadvány részleteire fókuszáltak.

A résztvevőket Havasi Bálint múzeumigazgató mutatta be. A Századvég Kiadó gondozásában megjelent kötet „Balaton és néprajz - Néprajzi jellegzetességek, eltérések és azonosságok a Balaton két partján” című fejezetének szerzője: Gyanó Szilvia, a Balatoni Múzeum néprajzkutatója, aki a bemutatón moderátorként segítette, hogy minél több oldalról megvilágítást nyerjen, hogy miért is fontos a borral kapcsolatos kommunikáció. Beszélgetőpartnerének szegődött: dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, nyelvésze, közgazdásza, a kötet szerkesztője valamint Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke.

Megtudtuk: a tavaly megjelent, reprezentatív kiadvány célja az egyre jobb minőségű, egyre változatosabb magyar borok hazai és külföldi megismertetése, nemcsak a borász szakmának, hanem a borkedvelőknek is értékes információforrást kínálva. A reprezentatív kötetben a leghíresebb hazai borászok is elmondják, hogy miként vélekednek a témáról. Sauska Krisztián a könyvben úgy látja: A magyar bor világhírű, szeretjük mondani mi, magyarok. De hogy egyszer valóban az legyen, ahhoz okosan, színesen, önbizalommal kellene tudnunk beszélni róla egymás között és másokkal a nagyvilágban.

Laposa Bence azt húzta alá, hogy „a kezdetektől fogva cél volt, hogy kilépjünk a megszokott borkommunikációból, a múltba révedés és túlzó szakmaiság helyett a bor élvezetét, a termőhely szépségét mutassuk be a fogyasztóknak. Hiszünk a személyes meggyőződés, a profi arculat és a hiteles kommunikáció erejében.”  Szepsy István azt emelte ki, hogy a bor nemcsak fogyasztási cikk, hanem ősidőktől fogva átörökíti a táj és a termelők fizikai és szellemi energiáit. Ám ahhoz, hogy a kultúrája tovább fejlődhessen, a piacon is sikeresnek kell lennie. Ehhez szükséges olyan üzenetek megfogalmazása, amelyeket a célközönség megért és befogad.

Font Sándor, az országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke a könyv ajánlójában arról tesz említést, hogy a kiadó nagy vállalkozásba kezdett húsz szerző és harmincnál több fotográfus közreműködésével. Az lenyűgöző kiállítású, egyben informatív kötet célja a borkommunikációs alapvetésen túl a minőségi, magyar borok fogyasztásának népszerűsítése.

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK

Lokálpatrióta hetilap internetes megjelenése

Kiadja: ZALA-LAP Kiadói Kft.
Felelős kiadó: Borda Menyhért
info@zalamedia.hu

Felelős szerkesztő: Vadas Zsuzsa
pvadas@gmail.com
telefon: (92) 599-354
Szerkesztőség és kiadó: 8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi tér 6. Pf.: 199
Telefon/fax/üzenetrögzítő: (92) 599-353
ISSN 1216-9463 (Nyomtatott)
ISSN 1588-0915 (Online)

A lap újságíró munkatársai:
Antal Lívia
Bánfi Katalin
Pánczél Petra

Megjelenik hetente

Reklámmenedzser: Molnár Lászlóné
(92) 599-353
Hirdetésfelvétel: ZALA-LAP Kiadói Kft.

 

Kiadja: ZALA-LAP Kiadói Kft.
Felelős kiadó: Borda Menyhért
info@zalamedia.hu

ISSN 1418-3943 (Nyomtatott)
ISSN 1588-0869 (Online)