Vezető hírek
Borkommunikáció: Aszútól a zenitig
A résztvevőket Havasi Bálint múzeumigazgató mutatta be. A Századvég Kiadó gondozásában megjelent kötet „Balaton és néprajz - Néprajzi jellegzetességek, eltérések és azonosságok a Balaton két partján” című fejezetének szerzője: Gyanó Szilvia, a Balatoni Múzeum néprajzkutatója, aki a bemutatón moderátorként segítette, hogy minél több oldalról megvilágítást nyerjen, hogy miért is fontos a borral kapcsolatos kommunikáció. Beszélgetőpartnerének szegődött: dr. Veszelszki Ágnes, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, nyelvésze, közgazdásza, a kötet szerkesztője valamint Laposa Bence borász, a Balatoni Kör elnöke.
Megtudtuk: a tavaly megjelent, reprezentatív kiadvány célja az egyre jobb minőségű, egyre változatosabb magyar borok hazai és külföldi megismertetése, nemcsak a borász szakmának, hanem a borkedvelőknek is értékes információforrást kínálva. A reprezentatív kötetben a leghíresebb hazai borászok is elmondják, hogy miként vélekednek a témáról. Sauska Krisztián a könyvben úgy látja: A magyar bor világhírű, szeretjük mondani mi, magyarok. De hogy egyszer valóban az legyen, ahhoz okosan, színesen, önbizalommal kellene tudnunk beszélni róla egymás között és másokkal a nagyvilágban.
Laposa Bence azt húzta alá, hogy „a kezdetektől fogva cél volt, hogy kilépjünk a megszokott borkommunikációból, a múltba révedés és túlzó szakmaiság helyett a bor élvezetét, a termőhely szépségét mutassuk be a fogyasztóknak. Hiszünk a személyes meggyőződés, a profi arculat és a hiteles kommunikáció erejében.” Szepsy István azt emelte ki, hogy a bor nemcsak fogyasztási cikk, hanem ősidőktől fogva átörökíti a táj és a termelők fizikai és szellemi energiáit. Ám ahhoz, hogy a kultúrája tovább fejlődhessen, a piacon is sikeresnek kell lennie. Ehhez szükséges olyan üzenetek megfogalmazása, amelyeket a célközönség megért és befogad.
Font Sándor, az országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke a könyv ajánlójában arról tesz említést, hogy a kiadó nagy vállalkozásba kezdett húsz szerző és harmincnál több fotográfus közreműködésével. Az lenyűgöző kiállítású, egyben informatív kötet célja a borkommunikációs alapvetésen túl a minőségi, magyar borok fogyasztásának népszerűsítése.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Skribek Alen újra ZalaegerszegenJúnius 28-án Olai Fesztivál a Göcseji FalumúzeumbanCsoportosan elkövetett rablás a ParkerdőbenOrszágos bajnoki címet ünnepelhetett a Kölcsey B33-as kosarascsapataJúlius 5-én ismét Filmzenei koncert a Dísz térenKi kapja az idei Lokálpatrióta Díjat? Július 14-ig várják a szavazatokat50 millió forint a Kossuth utca felújításáraBaloldali ajánlat a választóknak az MSZP részérőlHorgonyt fel, mélyedj el a vitorlásturizmus rejtelmeiben a MATE keszthelyi Georgikon Campusán!Megyei jogú városok jegyzői üléseztek Zalaegerszegen -
rovatunk hírei
Múzeumok Éjszakája 2025Statárium- drámaelőadás a TörvényszékenXXIX. Göcseji Prószafesztivál a Gébárti-tónálÍgy éltünk a '80-as években - kiállítás a Göcseji MúzeumbanKitekintő - Frimmel Gyula grafikusművész kiállításaEsély Gála 2025Kis képek és műhelytitkok - Nemes László kiállításaHorváth Csongor Gergő kiállítása a Liszt-iskolábanMészi 65 - kiállítás a Gönczi GalériábanBudaházi Tibor jubileumi kiállítása a Göcseji Múzeumban top 10