2024.04.25., csütörtök - MárkZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Digitális immunerősítés a Kölcsey-gimnáziumban

2019. szeptember 26. csütörtök, 20:20
Szerző: Antal Lívia; Fotó: AL
Etikus hackerként a Kölcsey Ferenc Gimnázium 12 éves kort már betöltött diákjai azt is kipróbálhatták, milyen könnyű feltörni egy Facebook profilt a Digitális immunerősítő program (DIP) zalaegerszegi roadshowján, az Új Nemzedék Központ és a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács közös rendezvényén.

Ezt egy aktuálisan létrehozott álprofilon tehették meg. Ma Magyarországon 10 másodpercenként támadnak meg egy otthoni számítógépet, rajta keresztül használóját. Ehhez szolgált tanulságul egy igaz történet alapján 2015-ben készült Internetes zaklató (Cyberbully) című amerikai film, amit a bemutatók előtt tekinthettek meg. Továbbá teszten mérhették meg, mennyire erős a digitális immunrendszerük, játékos formában tapasztalhatták meg, milyen félrevezető lehet a hangulatjelekkel történő kommunikáció. 

Netikett: 116 jó tanáccsal

Poór Csaba, a Digitális immunerősítő program vezetője elmondta, hogy Új Nemzedék Központ 2016-ban egy felmérést készített az EMMI megbízásából, miszerint minden ötödik magyar fiatal 0-24 órában online elérhető. Ezt a programot azért indították el, hogy a fiataloknak a digitális vagy online térben is erős legyen az immunrendszerük. Nem szoftvereket és hardvereket ajánljanak ehhez, hanem olyan magatartásformák, mondhatni „netikett” elsajátítását, mellyel meg tudják védeni magukat a digitális térben. A biztonságos netezéshez több mint száz szakértő bevonásával 116 jó tanácsot fogalmaztak meg, amit egy kiadványban is megjelent. Az internet veszélyei valamint a digitális védelmi lehetőségek témakörében a pedagógusoknak olyan tananyagokat mutattak be, amelyeket jól tudnak majd hasznosítani az osztályfőnöki órákon.

Makovecz Tamás, a Kölcsey Ferenc Gimnázium szeptembertől kinevezett igazgatója, valamint Bognár Ákos, az Új Nemzedék zalaegerszegi közösségi tér vezetője is köszöntötte a diákokat a rendezvényen, amely stílusosan ért véget.

Egy külföldi álomutazást ígérő álpromócióval a szervezők arra kívántak rámutatni, hogy kortól függetlenül mennyire könnyen adjuk meg adatainkat bárkinek, akár ilyen nyereményért cserébe. Ezt egy tavalyi kísérlet bizonyította, amelyben a megkérdezettek 87 százaléka bedőlt az ajánlatnak. 
     
     
 

MEGOSZTÁS

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK