2024.05.30., csütörtök - Janka, ZsanettZalaegerszeg időjárása

Vezető hírek

Tóparti festőkurzus Gébárton

2023. szeptember 13. szerda, 15:35
Szerző: Pánczél Petra; Fotó: pP
Ne csak a tóra és a toronyra koncentráljatok, nem baj, ha a kisebb elemek, az apróbb részletek is középpontba kerülnek egy-egy rajzon. Tánczos György festőművész, tanár instruálta ezekkel a szavakkal tanítványait a Gébárti-tó partján.

Ismét táboroztak a művészeti „gimisek”

Az Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola vizuális tagozatának elsőéves gimnazistái, illetve néhány 10-12. évfolyamos diák egy hetet töltött a tó partján az immár hagyományos szabadtéri alkotótáborban.

Tánczos György és Monok Balázs (képünkön) művésztanárok vezetésével harmadik éve működik a tóparti festőkurzus, melynek célja, hogy egy hét alatt „összecsiszolja” az elsős gimnazistákat. A felsőbb évesek pedig eközben kísérletezhetnek a formákkal, színekkel, technikákkal.

- Az alkotótábornak hatalmas összetartó ereje van a kilencedik osztályosok esetében, akik most ismerkednek egymással, a tanárokkal, a művészeti iskola közegével.  Pedagógiai szempontból az is cél, hogy az induló csapat tagjait egy szintbe hozzuk; megismertetve őket az alapvető technikákkal, valamint a kompozíciós gondolkodással, az anyag- és színhasználattal – mesélte érdeklődésünkre Tánczos György a helyszínen.

A diákok a tábor első napján a ceruzarajzzal, majd a monokróm technikákkal (például diópáccal) találkoztak, aztán vízfestékkel színesítették a repertoárt. A téma maga a tó, és annak környezete. De ahogy a felvezetésben is elhangzott, nem az a lényeg, hogy „nagylátószög-szerűen” fessék meg a tájat. A közelebbi részletek, tájelemek (egy-egy fa, bokor, tuskó, vagy a tükröződés és árnyék) egyaránt fontos lehet. Sokan pedig a tó körül kialakított új sétautat is belekomponálják a grafikákba, festményekbe.

Mindez iskolai körülmények között nem ragadható meg; a természetben jelen kell lenni. Látni kell a víz felületét, az árnyékokat, vagy éppen azt, hogy a zöldnek és a barnának mennyi árnyalata van. Na, és hogy mindezeket hogyan lehet megjeleníteni a papíron a rendelkezésre álló anyagok (festékek, ecsetek) segítségével – tette hozzá a művésztanár.

- Azt kértük a gyerekektől, hogy ha egymás mellett ülve is dolgoznak, lehetőleg ne egymás munkáját figyeljék, hanem próbáljanak meg minél egyedibb alkotásokat létrehozni. Jó látni, hogy a felsőbb évfolyamosok már bátran kísérleteznek expresszívebb színekkel, vagy éppen lapos ecsetekkel. Ez is bizonyítja, hogy az efféle szabadtéri alkotótáboroknak, kötetlenebb műhelyfoglalkozásoknak igenis van eredménye. A gyakorlati órákon túl, mindig bemutatunk egy-egy művészettörténeti korszakot a diákoknak, de filmvetítésre is sor kerül, ahol valamelyik híres képzőművész élete, munkássága elevenedik meg – folytatta a festőművész. 

Megtudtuk: a festési, rajzolási folyamat egyes munkafázisait le is fotózhatják a gyerekek, sőt montázst is készíthetnek belőlük. A Gébárti-tó partján készült alkotásokból pedig az Ady-iskola aulájában nyílik majd tárlat az ősz folyamán.

MEGOSZTÁS

KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA

HETI TÉMA
Lapcsalád (pdf-tár)
Zalaegerszeg
Zalai Napló
Hévíz Keszthely
CÉGBOX
HÍRLEVÉL

Leiratkozás hírlevelünkről

CÍMKÉK